Eines

Storytelling: històries que venen

Dimecres, 12 abril 2017 00:00 Escrit per

És una manera diferent de fer publicitat i s’anomena storytelling.

Mia Font, minimalisme a les xarxes

Dimarts, 18 Octubre 2016 00:00 Escrit per

Fa marca, se'n cuida de la imatge i s'ocupa de gairebé quatre departaments d’El Terrat.

L'eina per apoderar-nos com a professionals de la cultura

Youtube. All you watch is love

Dilluns, 11 Juliol 2016 00:00 Escrit per

Com esprémer la plataforma en benefici de la nostra feina.

Pinterest, consells per treure-li suc

Dimecres, 29 Juny 2016 00:00 Escrit per

Desvetllem les claus d'aquesta xarxa social en ple enlairament.

Ludificació. La vida en un (vídeo)joc

Dimarts, 16 Febrer 2016 00:00 Escrit per

Avantatges d'aplicar la diversió a les activitats quotidianes.

Es realitzarà entre l'1 i el 16 de febrer en horari de matí.

El factor diferencial com a element crucial per fer destacar un projecte artístic.

Linkedin: Preparats per connectar?

Dimecres, 18 Novembre 2015 00:00 Escrit per

Linkedin és la xarxa dels negocis, on es fan els contactes, on ajudes i t’ajuden, i on les relacions que s’estableixen són professionals. Important: professional no vol dir artificial, avorrit, rígid, formal… Podeu ser creatius. Quan es tracta de fer negocis, la naturalitat, l’originalitat i la seriositat generen confiança.

Motius pels quals és útil Linkedin:

1. Trobareu noves possibilitats de negoci.
2. Us fareu publicitat.
3. Obtindreu recomanacions de clients o companys de feina que validen tant les vostres aptituds com la vostra trajectòria; (com en la vida, el que diuen de tu els altres té un valor afegit).
4. Tindreu informació actualitzada dels temes que realment us interessen. No acostuma a haver-hi palla. Els articles que s’hi pengen són interessants, el contingut està molt cuidat i és específic.
5. Coneixereu les noves tendències, ampliareu perspectives i us enriquireu professionalment i personalment.
6. Tindreu visibilitat internacional.
7. Disposareu d’una cartera de contactes antics, actuals i nous, als quals d’una altra manera no hauríeu tingut accés.

Com en totes les xarxes, us caldrà un perfil. Algunes coses que heu de tenir en compte quan us el feu: que estigui actualitzat, que sigui complet, que sigui professional, diferent, acurat.. Compte amb la foto de perfil, recordeu “xarxa de negocis”, ompliu tots els camps: estudis, CV, resum, recomanacions d’altres contactes, skills ( són les vostres aptituds), que podran validar els vostres contactes, enllaç a la vostra web amb els vostres articles.. Feu servir Slideshare per penjar-hi les vostres presentacions i eviteu les comunicacions corporatives, els tecnicismes, fer un spamming… Sigueu diferents. Destaqueu!

Un perfil que us recomano que mireu: Arancha Ruiz Bachs, una cercatalents (headhunter) experta en marca personal.

Definir objectius

Abans de començar, recordeu que heu de definir l’objectiu pel qual voleu obrir un perfil en aquesta xarxa professional i quines són les persones que us poden ajudar a aconseguir-lo. Els objectius han de ser específics, mesurables, assequibles, realistes, i limitats en el temps. Us han de motivar i, molt important, han de ser el vostre propi objectiu i no el d’algú altre.

Linkedin és igual a contactes. Podreu accedir als contactes que abans us semblaven impossibles. Com els trobareu? A) Posant el nom al buscador. B) Un contacte vostre segur que té un altre contacte i fent cadena arribareu a la persona que voleu (és l’opció més recomanable, perquè quan no coneixes algú, però veus que té de contacte algú que sí que coneixes, acceptaràs la invitació) Si envieu invitacions per connectar amb algú, intenteu personalitzar-les.

Atents a les actualitzacions dels vostres contactes. Mai se sap qui us pot ajudar. Estigueu atents als actes que es fan, us permetrà saber on aniran els vostres contactes i les persones que us interessen. No desaprofiteu l’oportunitat de conèixer algú en persona!

Un bon començament seria...

Doneu, compartiu, demaneu i agraïu! Compartiu la informació de manera activa, proactiva, entretinguda, sense esperar-ne res a canvi ni una resposta immediata. Feu les coses de debò. Les millors inversions són les que es fan sense esperar res a canvi i només pel simple plaer d’ajudar. Donant i compartint millorem la nostra relació amb l’entorn. Demanar és potser una de les coses que més ens costa fer, però si no demaneu ni diners, ni abuseu del temps dels altres, en realitat fareu que l’altra persona se senti feliç de poder-vos ajudar. La col·laboració en aquests moments té un valor afegit, genera confiança. Tant a qui demana el favor com a qui el rep. Ajudeu vosaltres també, per exemple posant en contacte dues persones que no es coneixen i que sabeu que es necessiten i que faran un bon equip. Els fareu un favor i us recordaran com la persona que els va connectar. Les xarxes socials són per col·laborar.

Doneu les gràcies! Simple, gratuït i ràpid. Donar les gràcies va més enllà de l’educació, fareu que la persona que us ha ajudat sàpiga que heu valorat la seva informació, però sobretot que heu valorat el seu temps. Ho sé, és obvi. Però, ho feu?

Uniu-vos als grups als quals pertanyen els vostres clients i els seus projectes. Hi trobareu els grups o organitzacions adequats per als vostres objectius, projectes, interessos. És com Google però endreçat per calaixos! Hi ha debats, informació… Participeu activament donant respostes i solucions, mostreu interès. Sigueu coherents i efectius. Penseu a qui us esteu dirigint! Això reforçarà la vostra reputació. I una petita trampa, algunes persones tenen el perfil de Linkedin de manera que no us podeu posar directament en contacte amb ells, però en el moment en què formeu part del mateix grup... hi tindreu accés directe! Aprofiteu-ho!

I si els objectius no surten a la primera, recordeu aquesta dita: “Intenta aterrar a la lluna, però si no ho aconsegueixes, gaudeix del viatge pel cosmos i les estrelles”.

Sobre la funció del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE)

Les xarxes socials com a eines de creació i promoció en les arts escèniques.