El TNC es fa amb el gruix de les categories tècniques

“Obrim les finestres del nostre teatre”. Amb aquesta frase tan contundent començava la XXIV gala dels Premis Butaca. La van cantar les germanes Kathy i Yolanda Sey amb Mariona Castillo en el número musical de Marc Rosich i les germanes Peya que va obrir la gala dilluns al vespre al Teatre Auditori de Sant Cugat.

I les finestres es van obrir per premiar una petita obra del sector alternatiu, ‘A.KA. (Also Known As)’, covada a la petita Sala Flyhard que va guanyar els quatre premis als quals optava, entre ells el de Millor muntatge de petit format, Millor text per Daniel J. Meyer, Millor direcció per a Montse Rodríguez i Millor actor principal per al jove Albert Salazar. El muntatge tornarà a la cartellera entre el 14 i el 23 de desembre, aquest copo al Teatre Lliure.

Guanyadors dels XXIV Premis Butaca

L’altra gran triomfadora de la nit va ser ‘Sopa de pollastre amb ordi’, de La Perla 29, premi al Millor muntatge, a més del premi al Millor espai sonor per a Damien Bazin. Amb una forta presència en les nominacions, el Teatre Nacional de Catalunya (TNC ) va guanyar la major part de les categories tècniques, com és el cas dels premis a la Millor escenografia (Lluc Castell per ‘Temps salvatge’), vestuari (Maria Armengol per ‘La importància de ser Frank’), i caracterització (Laura Pérez i Carla Casals per ‘Fankenstein’).

Marta Angelat Butaca Honorífic Anna Lizaran

NIT D’ACTRIUS
Les guanyadores de la nit van ser Clara Segura Millor protagonista per ”Les noies de Mossbank Road’–premi que va voler compartir amb les seves companyes de repartiment, Marta Marco I Gristina Genabat–; Laura Conejero actriu de repartiment pel seu paper a ‘La importància de ser Frank’; i Elena Gadel pel seu paper al musical ‘Cabaret’. L’actriu Marta Angelat va ser la més ovacionada en el moment de recollir la Butaca Honorífica Anna Lizaran, sobretot les seves paraules en favor de la igualtat entre homes i dones.

Moltes proclames feministes a la gala, com també els ja clàssics corrosius comentaris de l’actualitat teatral dels presentadors de la gala, Glòria Cid i Toni Martin. Un altre dels moments més mordaços de la gala va ser la intervenció d’Agnès Mateus i Quim Tarrida en el moment de recollir el guardó a Noves dramatúrgies, “us proposem la categoria de jubilats emergents, que per edat ens escau més”, va dir l’actriu.

Agnès Mateus i Quim Tarrida

Aquí teniu el llistat complet dels premiats.

MUNTATGE TEATRAL

Sopa de pollastre amb ordi (La perla 29)

PETIT FORMAT

A.K.A. – Also know As (Sala Flyhard)

DIRECCIÓ

Montse Rodríguez (A.K.A. – Also Know As)

MUSICAL

Cabaret (3Xtr3S / SOM Produce / Robin de Levita / B2B)

DANSA

A vore (Elcimamola / L’Auditori / Mercat de les Flors / Fira Mediterrània Manresa)

PÚBLIC FAMILIAR

La nena dels pardals (Teatre al detall)

ACTOR

Albert Salazar (A.K.A. – Also Know As)

ACTRIU

Clara Segura (Les noies de Mossbank Road)

ACTOR REPARTIMENT

Oriol Pla (La calavera de Connemara)

ACTRIU REPARTIMENT

Laura Conejero (La importància de ser Frank)

ACTOR EN UN MUSICAL

Ivan Labanda (Cabaret)

ACTRIU EN UN MUSICAL

Elena Gadel (Cabaret)

ESCENOGRAFIA

Temps salvatge (Lluc Castells)

VESTUARI

La importancia de ser Frank (Maria Armengol)

DISSENY DE LLUMS

Temps salvatge (Ignasi Camprodon)

CARACTERITZACIÓ

Frankenstein (Laura Pérez / Carla Casals)

SO o ESPAI SONOR

Sopa de pollastre amb ordi (Damien Bazin)

TEXT

A.K.A. – Also Known As (Daniel Meyer)

NOVES DRAMATÚRGIES

Rebota rebota y en tu cara explota (Agnés Mateus i Quim tarrida / Festival TNT / Antic Teatre i

El Konvent punt zero)

COMPOSICIÓ MUSICAL

Paula Jornet (La importancia de ser Frank)

BUTACA HONORÍFICA “ANNA LIZARAN”

Marta Angelat

Compartir.

Sobre l’autor

Treballar la cultura és fer visible el món amb l'objectiu de millorar-lo. Tota la resta és folklore. Director d'Entreacte, entre moltes altres coses.

Deixa una resposta