El passat dilluns 2 de juliol, tres-centes persones van gaudir al Teatre Goya amb la lectura dramatitzada d’una de les obres més representatives del teatre de l’absurd, ‘Rinoceront’, escrita per Eugène Ionesco el 1959 com a crítica a la propagació i acceptació social del totalitarisme.

L’obra denuncia el pensament únic que impera també actualment a les societats democràtiques. La postveritat és un clar exemple de les conseqüències d’aquesta uniformitat d’idees. Jenny Beacraft ha dirigit aquesta peça que transcorre en una ciutat on, com a efecte d’una epidèmia, totes les persones es transformen en rinoceronts. Tothom accepta convertir-se en aquest animal, excepte el protagonista.

L’actor Arnau Marin va donar vida a Berenguer, un home ple de dubtes, però que resisteix i lluita pels valors que han perdut la resta de persones que l’envolten. Les actrius Marta Montiel i Èlia Corral i els actors Carles Gilabert, Carles Cruces i Pau Ferran són els personatges que accepten sense més reflexió aquesta transformació i la realitat que li venen donades. L’acció va ocupar diferents espais a l’escenari, escenificant els diversos àmbits on es desenvolupa la vida del protagonista: espai lúdic, a la feina, a la casa d’un amic, al nucli familiar. Acaba la lectura amb el monòleg d’un Berenguer que convida a la resistència i apel·la a la responsabilitat individual i col·lectiva.

A continuació va tenir lloc el col·loqui postfunció amb el públic va ser moderat pel secretari adjunt de Cultura de l’AADPC, Carlos Briones. L’equip artístic va estar acompanyat d’Elies Barberà, qui ha fet la versió d’aquest ‘Rinoceront’, segona lectura dramatitzada del VI Cicle de Lectures que organitzen conjuntament l’AADPC, Fundación AISGE i Fundació Romea.

Rinoceront © Glòria Solsona

Rinoceront © Glòria Solsona

Compartir.

Sobre l’autor

Deixa una resposta