El nou disseny és obra de Xavier Alamany i planteja un treball més “harmònic”.

El nou logotip d’Entreacte, dissenyat per Xavier Alamany, ha estat guardonat als Premis ADG Laus de Disseny Gràfic i Comunicació dins la categoria d’Identitat Corporativa. Els Laus són els guardons internacionals de disseny i comunicació més importants de l’Estat, organitzats per l’Associació de directors d’art i dissenyadors gràfics (ADG) de Foment de les Arts i del Disseny (FAD).

Segons Alamany, dissenyador d’Entreacte, “el nou disseny planteja una millora en la tipografia del logotip, substituint l’anterior tipus de lletra, pensat per a textos petits, per un altre més ben construït i harmònic”.

El veredicte dels guardons, fet públic el passat divendres, reconeix al seu web com “l‘element conceptual esdevé emocional creant atractiu en basar-se en el significat del nom. En un joc visual, la forma tipogràfica també expressa el concepte”.

A més, per reflectir el canvi d’etapa de la revista, Alamany va proposar un element visual que fes molt més reconeixible i emocional el logotip. “El resultat va ser un joc conceptual i visual basat en el significat i la naturalesa composta de la paraula entreacte, remarcant la E com a espai intermedi i de connexió entre dues parts. L’objectiu és obtenir una identitat gràfica pròpia i diferenciada”, explica el dissenyador.

Aquest joc va ser, precisament, un dels elements que més va interessar al jurat dels Laus format per 6 chairmen i 32 persones compromeses amb els principis del guardó.

Els Laus, que enguany han arribat a la 48a edició, reconeixen els millors projectes en cinc categories: disseny gràfic, digital, publicitat, audiovisual i estudiants.

Compartir.

Sobre l’autor

Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

Deixa una resposta