Les xarxes socials com a eines de creació i promoció en les arts escèniques.

“Companyia de teatre jove busca menjador per actuar”, l’@estelsole i Animals de Companyia van trencar les regles del joc. No ha estat un camí fàcil, ni curt, però ara són al Club Capitol i com diu la frase: “Si vols anar ràpid camina sol, però si vols arribar lluny és millor que ho facis acompanyat”. I això és el que van fer, van sumar forces amb @cervesaestelada primer i després amb @vinoafortunado i entre tots van promocionar l’espectacle.

I qui són @cervesaestelada i @vinoafortunado? Doncs dues empreses que van veure una oportunitat per promocionar els seus productes a través de la cultura, amb una obra de teatre i a través d’una xarxa social: Instagram (o Ig). I van jugar amb tots els elements de què disposaven per fer fotos: els menjadors de les cases, els vins, les cerveses, els actors, els convidats als sopars que feien de públic i que al mateix temps també promocionaven l’obra a través dels seus perfils a Ig… Una acció que va donar bons resultats per a totes les parts, i que de fet, encara en dóna.

En @xdocampo (Xavier Docampo) va formar part d’aquest equip des del principi i tot i que fa servir Ig en l’àmbit personal, les xarxes socials formen part de la seva professió. Jo us recomano la seva galeria en b/n on la cultura és la principal protagonista. I ell us regala alguns consells:

Quins són els millors horaris de publicació?

Depèn de cada persona i dels seus seguidors. Es pot estudiar i es convenient respectar-ho si voleu tenir més m’agrada i més seguidors. Es pot analitzar el comportament del vostre Instagram des de iconosquare.com.

Alguns apunts sobre les fotos…

1. El moment: expliqueu històries, desperteu l’interès, provoqueu reaccions.
2. L’enquadrament: proveu perspectives, experimenteu angles, jugueu amb la posició del mòbil.
3. La llum: aprofiteu la llum, jugueu amb el seu efecte i enfoqueu bé.
4. El retoc: trieu la millor foto i editeu-la (si cal) per aconseguir l’efecte/impacte desitjat.
5. Un cop penjada: comenteu-la, poseu-hi els hashtags, etiqueteu-la, compartiu-la i contesteu els comentaris.

I algunes aplicacions útils?

1. Càmera: Camera+
2. Retoc: Snapseed
3. Retoc per capes: Layrs
4. Fotos no quadrades: Instasize
5. Efectes de color: Pixlr
6. Text en fotos: Photolettering

I també us fa algunes preguntes….

Quantes fotos dels assaigs teniu? I de les estrenes? I de les promocions? I dels sopars de després? Als camerinos? Dels cartells? Fent broma amb l’equip? De les butaques? Curiositats del vostre dia a dia? De les lectures? D’obres antigues?… Aprofiteu-les!

Des de @vinoafortunado també us volen ajudar i us recomanen: constància a l’hora de publicar, seguir perfils que us puguin servir d’inspiració, mirar els horaris de publicació tenint en compte els vostres usuaris i que els horitzons siguin rectes quan feu una foto. Les tres aplicacions que us proposen són: Snapseed, VSCOcam i si us agraden les fotos desenfocades: AfterFocus.

Ig és molt fàcil de fer servir i en podreu treure profit tant en l’ús personal, com per a la promoció o pel simple plaer de veure unes fotografies magnífiques. Acaba d’incorporar nous filtres per a les fotos i l’ús d’emojis als hashtags. Aquests són alguns dels hashtags que us poden inspirar: #igers #igersbcn, #descobreixcatalunya, #fotodeldia, #teatre… I una aplicació que jo recomano: Typic. Podreu escriure text sobre les fotos, o petites icones per fer-ho més bufó.

Però si encara no n’esteu convençuts, he buscat un dels vostres companys que treu més bon suc a aquesta xarxa: l’@ivanlabanda. En el seu perfil s’hi combina la professió, petits secrets, la creativitat i unes fotos que sempre donen un bon joc.

La Mònica el Rashid, la Isabel i el Jordi són quatre personatges #cremats #teatre #ig_barcelona #igersbcn #teatreapolo

FOTO @ivanlabanda Avui m’he liat a hòsties fent de Luís Enrique… Nois de #guaposipobres faig un pèl tard a l’assaig… #lucho #crackoviadetv3 #crackovia @minoria_absoluta #ostia

 

Per què t’agrada Ig i per què la recomanes:

En general, faig servir les xarxes socials per a dues coses: comunicar el que faig. Estimo la meva feina, m’implico moltíssim en els projectes en què estic immers i m’agrada poder fer saber a la gent que em poden veure en aquella obra de teatre, aquell programa, sèrie, doblatge, o allò que estigui a punt de sortir a la llum. I perquè entenc les xarxes socials com un extensió de la meva persona i és una eina perfecta per a mi per la meva hiperactivitat creativa. En particular, m’identifico molt amb Instagram. És una xarxa que desperta la creativitat de la gent. Sovint hi penjo fotografies i vídeos amb components humorístics des d’un punt de vista crític o satíric.

Tres perfils interessants:

@jesuislemarais, @Natgeotravel o @ad_spain

Què tens en compte quan penges una foto?

Els continguts.

Que fotogràficament tingui cert interès.

Que tingui ànima.

3 aplicacions que facis servir

Enlight, Over i Squaready

I un petit consell:

Dir no a l’excés de postureig.

Jo us recordaré que és una de les xarxes socials que més ràpidament connecta l’usuari amb els seus seguidors. Enganxa. És fresca, neta, divertida i molt inspiradora. El nivell a la xarxa és alt, però no us espanteu. Com deia l’Einstein: “la creativitat és la intel·ligència divertint-se”.

Compartir.

Sobre l’autor

Deixa una resposta