Fa marca, se’n cuida de la imatge i s’ocupa de gairebé quatre departaments d’El Terrat.

És un dels millors professionals del nostre país i un dels pioners a la blogosfera. Mia Font parla amb passió de la feina que fa, sense perdre la humilitat que el caracteritza. Senzill i proper.

“Cargado de estática, soy un tipo corriente”. És l’encapçalament de Mia Font al seu Facebook. I és mentida. És un “tipo ocurrente”. De fet, és brillant. No és casualitat que faci divuit anys que Andreu Buenafuente l’hagi fitxat ni que sigui el creador i gestor de tots els continguts digitals de www.elterrat.com.

Era ell qui, el 1999, parlava cada nit per xat amb els espectadors de La Cosa Nostra, per comentar el programa, amb un ordinador rere el videowall del plató. Us sona? Avui es diu Twitter. I és ell qui, a principis de 2002, va obrir a Buenafuente el primer blog del país escrit per un famós.

És també programador, i el web del Terrat no és cap plantilla. És obra seva. Tot. I tot el que allà hi trobeu, també. I quan dic tot, vull dir fins al més mínim detall. El web està ple d’inputs visuals, és un anunci de neó al mig del desert. I diu: toca’m, juga, busca, mira, investiga, descobreix, clica, i et deixa just amb ganes de més. Perquè al web no hi és tot. És exactament el que el Mia pretén, que sàpigues que si no els segueixes a tot arreu, et perdràs coses interessants. Així que encens la tele per veure Late Motiv, poses la Ser per escoltar Nadie Sabe Nada, vas a veure les pel•lícules que produeixen… En definitiva, consumeixes molts dels seus productes. Perquè t’ho han venut tan bé, tan bonic, tan fàcil, tan divertit, que difícilment els passaràs per alt.

Eines de promoció

Per promocionar El Terrat fa servir Twitter, FB, IG, Tumblr, Google+, etc., i diàriament cuida la mare dels ous: el web. El Mia defensa que sense un web ets invisible i que en el futur, quan les anomenades xarxes socials morin, no seràs ningú si no tens web i hauràs perdut molt de temps i material. Es dedica a promocionar dia a dia la marca, és allà on s’ha de ser però sense atabalar. Perquè tot el contingut és sensible de ser compartit però alhora és publicitat, per tant, quan es deixen anar tants tuits, posts, etc. poden passar dues coses: que la gent no absorbeixi tanta informació o que se’n cansi. No se li escapa res. Ho té tot controlat i ben mesurat.

Va un pas per davant, amb un olfacte fora de sèrie. Experimenta, juga, es diverteix i innova sempre. El 2007 va apostar per Twitter, va obrir un compte a Andreu Buenafuente i la va encertar. Recordeu el Chikilicuatre? Doncs mentre el Chikilicuatre actuava a Eurovisión, el Mia tuitejava per a “menys” de dues-centes persones el que passava. Sí, el 2008, Chikilicuatre ja tenia Twitter. També li va obrir el compte a Jordi Évole… Bé, ha obert tots els que comptes que es gestionen des d’El Terrat!

Però no. No tan sols és el creador i gestor dels continguts digitals. A més, porta uns sis comptes actius de TW, tres pàgines actives de FB, un compte d’IG, alguns Tumblrs, diversos blogs i alguns webs. Tot està actualitzat però prioritza els projectes, i ara mateix (juliol), la prioritat és el Singlot Festival, per això dedica més hores a la seva pàgina web, blog, TW i FB que, per exemple, al Tumblr d’El Terrat o a Captura.org. I no, no afecta la qualitat de la resta de la seva feina, que continua fent en paral·lel.

Els consells de Mia

Alguns consells que ens dóna: “La gent va més a la seva, està cansada de tanta rapidesa “informativa” i has de fer patrocinis per tenir un pèl més de repercussió. Has de ser tu i conèixer l’empresa i, sobretot, que l’empresa confiï en tu.” Per gestionar les xarxes us recomana Hootsuit, de pagament, perquè et deixa centrar-te en més d’un compte gràcies al seu sistema de pestanyes, que en permet vint amb les seves columnes. Però en Mia en necessita moltes més i ha trobat la manera d’afegir-les.

Pel que fa al que hem d’evitar, ens diu: “No siguis un pesat promocionant-te tot el dia, per exemple, fent RT de qualsevol tuit pel simple fet que t’han mencionat. Si no aporta res, no li donis bola. És com allò del “¿Puedo saludar?” de la ràdio. D’acord, saluda però aporta alguna cosa als qui t’escolten. Més coses que no hem de fer: “Escriure amb faltes, de manera abreviada o deixar tuits incomplets perquè vénen rebotats de FB, i no llançar a tots els canals el mateix contingut i al mateix temps. Si tens un contingut, escala’l i distribueix-lo amb cura, treballa’t que el teu seguidor acabi pensant que si no et segueix a tot arreu, sempre es perd alguna cosa…”.

He intentat comprimir tota la feina que fa i què suposa gestionar les xarxes d’una productora com El Terrat, però m’és impossible. M’he quedat curta i sense caràcters. Així que us convido que el seguiu tant en l’àmbit professional com en el personal. Perquè en el seu temps lliure també és un gran creatiu.

El podeu trobar a Twitter com @4colors, a IG com a @4colors, @Jam4colors, @Play4colors i al web www.4colors.net. També podeu veure el primer curt de zombis gravat en 360º: La reina de la casa, on també col·labora. I feu-vos un regal: visiteu els seus canals de Vine i Vimeo, us sorprendran les boniques històries amb Stopmotion que hi penja: https://vimeo.com/158905802

I ara, digueu-me que aquest home “es un tipo corriente”.

Compartir.

Sobre l’autor

Deixa una resposta