Sí, 140 caràcters és el que teniu per escriure els vostres missatges. Afineu la punteria i la intenció a l’hora de tuitejar.

A Twitter, com més curt millor. Podeu fer servir bit.ly per retallar les url de les webs, no desaprofitareu l’espai i podreu ser més concrets. El contingut que hi poseu haurà d’estar molt ben definit, ja que teniu aquesta petita limitació d’espai. Això vol dir que quan us obriu un compte heu de vigilar amb el nom d’usuari que escollireu, millor que sigui curt. Busqueu unes bones imatges per al fons i l’avatar (fora l’ou que surt per defecte) i que la bio sigui completa.

Penseu que a Twitter la informació vola. I no tan sols perquè la seva icona és un ocell, sinó perquè si per alguna cosa destaca és per la seva immediatesa. Oblideu-vos d’obrir un compte si no sou constants i no esteu disposats a invertir-hi temps. Molt de temps. L’actualitat, les notícies d’última hora, el que passa al carrer… Twitter és la xarxa social més ràpida. I és la més exigent quant a comunicació. Si un usuari pregunta alguna cosa, voldrà una resposta immediata. Contestar l’endemà no és una bona estratègia. No us espanteu. En realitat és bo. I útil. Sabreu de primera mà què s’hi trama. Què vol la gent. De què parlen. Què els agrada. Prepareu-vos per escoltar. Us recomano que, de tant en tant, us prengueu un got de rom perquè també llegireu allò que no voldríeu llegir ni en els vostres pitjors somnis. Però escoltar també vol dir saber encaixar. Qui ho fa de meravella a Twitter en aquest aspecte? L’amo absolut de les crítiques és @ristomejide, respon amb sorna, ironia i un PAM! que els deixa muts. A més, quan li feu follow us arribarà un missatge privat que té la seva conya. Té un estil propi molt definit i això es nota, i autèntic o no, el més important és que se sap vendre.

 

Vocabulari bàsic

Perdoneu, he començat massa embalada, un vocabulari bàsic: tuit (el contingut que compartiu/ escriviu…), follow (seguir el compte d’algú), follow-back (tornar el follow a un usuari que us segueix), timeline (molt semblant a FB, hi llegireu tot el que diuen els usuaris que seguiu), DM (missatge directe; tuiter acaba d’activar els missatges grupals estil whatsapp, però sense haver de donar els número de mòbil; per tant, és una mica més privat. No cal que els usuaris se segueixin entre ells, només cal acceptar una invitació), RT (podeu retuitejar el que algú ha dit o us poden fer RT), FAV (és com els likes del FB), hastag (una etiqueta, el nom que hi posarem quan voldrem promocionar un espectacle abans, durant i després de les funcions). Per exemple a @Min_Absoluta fan servir el hastag: #poloniaelmusical, i l’ús que fan de les xarxes socials és molt bo, sempre actius i al peu del canó i amb molt, molt d’humor marca de la casa. Els hastags també us serviran per buscar informació que us interessi, tant personalment com professionalment. També podeu fer llistes, us serviran per tenir endreçada la informació, només hi heu de posar un títol i els comptes que us interessin.

Per tenir-ho tot sota control, Twitter Analytics: https://analytics.twitter.com/about, hi trobareu tota l’estadística que us cal per completar les vostres accions de màrqueting (mencions, seguidors, unfollows, favorits, rt…).

Com a novetat, ara s’hi poden pujar vídeos de fins a trenta segons i s’hi ha incorporat un editor per millorar-ne el contingut. I la segona novetat és Quick Promote, una promoció ràpida de tuits per arribar a més usuaris, segmentant per interessos, i així arriba a un públic més definit.

 

Concursos en xarxa

El funcionament dels concursos és molt simple: podeu escollir una app de pagament i estalviar-vos maldecaps o invertir-hi una mica més de temps i fer-ho vosaltres. La imaginació és el límit. Definim l’objectiu del concurs, el premi, la data, la mecànica (si serà un follow+tuit); definim com se seleccionaran els guanyadors (això és important, hi ha molt troll disposat a fer-vos perdre el temps), i escrivim un parell de tuits en els quals explicarem com participar-hi i hi incloem un enllaç amb les bases legals del concurs. Si decidiu que sigui l’atzar qui esculli el guanyador, us recomano Randomg.org

I per acabar, una selecció totalment personal de qui seguir quan us obriu un compte de Twitter. Us faran riure i tenen el tuits ben posats: @QuimMonzo, @AmadeuBrugues, @DolorsBoatella, @vedellconsagrat. I per estar al dia: @Marisolbcn, @Fgrau, @ganyet, @trinamilan.

I recordeu: diu la llegenda que un cop entreu a Twitter no en podeu sortir!

Compartir.

Sobre l’autor

Deixa una resposta