Protagonistes

Camilo Garcia

Dilluns, 17 Març 2014 16:59 Escrit per

 

És ben sabut que la Rambla de Barcelona ha estat sempre una artèria plena de vida, escenari d’anècdotes i disputes de tota mena; el que potser molts ignoren és que, a mitjan segle XIX, les disputes més acarnissades enfrontaven el públic del Liceu i del Teatre Principal, els liceístes i els creuats (en referència a l’anterior nom del Principal, Teatre de la Santa Creu). I és que la rivalitat entre ambdós teatres va traslladar-se als seus espectadors. Pitarra va fer-ne escarni al Liceístes i cruzados que es veurà en una lectura dramàtica al TNC (del 16 al 18 de maig); Camilo Garcia, un dels grans dobladors de l’Estat, al qual els estudis de doblatge no han allunyat dels escenaris, posa veu a un d’aquests rivals… serà un liceísta o un creuat?

Anna Ponces

Dilluns, 17 Març 2014 13:36 Escrit per

Ara que la gastronomia ha adquirit categoria d’art, i que fins i tot hem vist cuiners de renom dalt de l’escenari, que fan de la cuina espectacle, tres actrius i cantants han creat Babet, cuina a tres veus, un àpat musical sobre el món dels fogons que pren el nom d’aquella cuinera francesa que va revolucionar un ensopit poble danès a El festí de Babette. Elia Corral i Maria Viñas formen la companyia Les Cot juntament amb Anna Ponces, una soprano llicenciada en Art Dramàtic per l’IT, que va començar amb Roseland Musical, ha treballat amb Luca Ronconi a Le Baccanti i participa en projectes de teatre social. Ponces també és codirectora de l’espectacle, juntament amb Lluís Papera. Al Versus, fins al 4 de maig.

Arnau Vilardebò

Dijous, 27 Febrer 2014 16:57 Escrit per

Va debutar al teatre amb un Brossa, seguit d’Orwell, Büchner, Kleist, Olivé i una llarga relació de textos extraordinaris. Va anar a presó per La Torna. Va ser el pare d’aquella Marató de l’Espectacle que durant 25 anys va omplir Montjuïc de màgia. Ha fet circ, cinema, òpera, ha creat empreses i festivals, ha presidit l’AADPC… El currículum d’Arnau Vilardebò impressiona, i sorprèn que amb aquest bagatge no sigui l’estrella de grans produccions teatrals o del serial de moda. És el preu de la independència professional: potser el gran públic no el coneix prou, però qui és capaç de valorar el xou singular, el talent atípic, n’és fervent seguidor. Comproveu-ho a 88 infinits (Planetari del Museu Marítim). 

Teresa Urroz

Dilluns, 30 Desembre 2013 01:00 Escrit per

En la primera temporada de Xavier Albertí al capdavant del TNC no hi podia faltar Tennessee Williams. La rosa tatuada, un dels drames punyents, viscerals, del genial dramaturg nord-americà, ocupa l’escenari de la Sala Gran des del desembre passat, i no l’abandonarà fins al 2 de febrer. Entre el magnífic repartiment que defensa aquesta història de passions desfermades, hi trobem una dona que fa créixer qualsevol personatge, qualsevol muntatge, i que aquí treballa, per primer cop, a les ordres de Carlota Subirós. Parlem de Teresa Urroz, actriu i directora d’escena. Sobren les presentacions. http://teresaurroz.aadpc.cat.

Toni Albà

Dilluns, 23 Desembre 2013 08:13 Escrit per

La recuperació del Teatre Principal de Barcelona ha estat envoltada de polèmica des del primer dia –arran de l’ús de les instal·lacions com a pista de ball, després de les funcions–, però al seu director artístic, Toni Albà, les polèmiques no l'espanten. El capità d’aquesta monumental nau ha estat, en els últims temps, al centre de més d’un debat (encès), i per motius més polítics que no pas artístics. Ara, però, torna a estar d’actualitat pel repte assumit en fer-se càrrec d’un teatre que pertany a la història de la ciutat i que ha viscut moltes aventures –entre d’altres, la de la Cúpula Venus, símbol de l’atreviment i la transgressió de la Barcelona de la Transició.

Pau Gómez

Dilluns, 23 Desembre 2013 08:10 Escrit per

Només fa un any que va graduar-se al Col·legi del Teatre, però ja comença a fer-se un nom a la seva ciutat, Terrassa. Pau Gómez hi gestiona la programació cultural de l’Ateneu Candela, un centre social en què les arts escèniques cada cop compten amb més espai. En la seva faceta docent, que desenvolupa tant a l’ateneu com a escoles de primària i secundària també de Terrassa, ha començat l’any amb un projecte engrescador: Una llum entre grisos, un espectacle per a instituts que, a través del teatre i la poesia, apropa als més joves la realitat de l’holocaust. També en Pau té un site a l’aadpc: http://paugomez.aadpc.cat. Aquí descobrireu la seva formació i trajectòria.

 

Marta Santandreu

Dilluns, 23 Desembre 2013 08:08 Escrit per

El muntatge que es va fer amb el Premi al Millor Espectacle (ex aequo) a la Mostra de Teatre de Barcelona 2012, Está linda la mar, arriba al Teatre de Ponent per oferir-hi tres funcions (17, 18 i 19 de gener). És, com explica la companyia La Pulpe Teatro, la seva artífex, una invitació a tornar a la infantesa, l’etapa de la innocència, de la fantasia i de les il·lusions, quan tot està per descobrir… Marta Santandreu és una de les intèrprets d’aquesta comèdia romàntica, a estones agredolça, centrada en una setmana en la vida d’una família poc convencional. Si voleu conèixer una mica més la Marta, podeu visitar el seu miniweb: http://martasantandreu.aadpc.cat

 

 

Iraida Sardà

Divendres, 20 Desembre 2013 19:25 Escrit per

Encara la recordem com La dona trencada, de Simone de Beauvoir, que va inaugurar la sala petita del TGB l’any 2008, i de la qual va ser l’adaptadora, la directora d’escena –a partir de la segona temporada– i la intèrpret única. Ara, Iraida Sardà torna al mateix teatre per interpretar Estimat mentider, l’obra que fa reviure la relació de George Bernard Shaw i Beatrice Stella Campbell, l’actriu per a la qual el dramaturg va escriure PigmalióLa direcció de l’espectacle és d’Òscar Molina; Sardà és, lògicament, Mrs. Campbell, i Joan Massotkleiner, el seu estimat Shaw. L’actriu, a més, figura com a autora de la versió (actualitzada) d’aquest text de Jerome Kilty. http://iraidasarda.aadpc.cat.