Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Comencen les representacions de les obres finalistes del Premi BBVA de Teatre 2025
    Actualitat

    Comencen les representacions de les obres finalistes del Premi BBVA de Teatre 2025

    EntreactePer Entreacte1 d'octubre de 2025Actualitzat:1 d'octubre de 2025No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Mariona Esplugues a 'Boja'
    Mariona Esplugues a 'Boja' © MK Fotografia

    Tàrrega, Valls, Moià i Manlleu acullen entre el 18 i el 26 d’octubre les quatre obres candidates al guardó, que es donarà a conèixer l’11 de novembre a Vic.

    Publicitat

    La 23a edició del Premi BBVA de Teatre entra en la seva fase decisiva amb l’inici de les representacions dels quatre espectacles finalistes, escollits entre 128 propostes presentades. Del 18 al 26 d’octubre, les obres es podran veure en quatre ciutats: Tàrrega, Valls, Moià i Manlleu.

    Les finalistes són Observin-los de la companyia Dúo Fàcil, una comèdia d’Adrián Perea que qüestiona qui pren les decisions que marquen les nostres vides, amb un relat que combina política, futbol i corrupció; BOJA de Mariona Esplugues, un monòleg valent que aborda setze anys de visites psiquiàtriques amb humor i reflexió sobre la salut mental femenina; La màquina Hamlet, de Projecte Ingenu, una relectura contemporània de l’obra de Heiner Müller dirigida per Marc Chornet, que connecta el mite shakesperià amb les inquietuds del present; i Els contrabandistes de llibres de Darayya, de Dau al Sec, una creació d’Albert Tola i Iban Beltran inspirada en el llibre de Delphine Minoui, que homenatja la resistència cultural d’uns joves sirians que van fundar una biblioteca clandestina en plena guerra.

    Finalistes del guardó © Premi BBVA
    Finalistes del guardó © Berta Tiana / Premi BBVA

    El calendari de funcions començarà el dissabte 18 d’octubre al Teatre Ateneu de Tàrrega amb Observin-los, continuarà el diumenge 19 d’octubre al Teatre Principal de Valls amb BOJA, seguirà el divendres 24 d’octubre a l’Espai Cultural Les Faixes de Moià amb La màquina Hamlet i es clourà el diumenge 26 d’octubre al Teatre Municipal de Manlleu amb Els contrabandistes de llibres de Darayya.

    El veredicte final es farà públic l’11 de novembre a les 19 h a L’Atlàntida Centre d’Arts Escèniques d’Osona, a Vic. L’espectacle guanyador rebrà una gira valorada en 20.000 euros que es representarà en diversos teatres de Catalunya i inclourà la participació al festival Temporada Alta 2026.

    El jurat d’aquesta edició està format per l’actriu i gestora cultural Queralt Albinyana (AADPC), el dramaturg i director Pau Miró, el programador Ramon Ferrer (L’Atlàntida de Vic), la pedagoga i cronista Laura Iglesias (Festival Temporada Alta) i el director del certamen, Joan Roura. L’AADPC també atorgarà una menció especial a la millor interpretació i a la millor direcció entre els finalistes.

    Premi amb història

    Convocat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes amb el suport de BBVA, el Premi té per objectiu impulsar la creació teatral i donar visibilitat a companyies emergents. Des dels seus inicis l’any 2001, quan es dirigia a grups amateurs, fins a l’actualitat, el certamen ha esdevingut una plataforma consolidada per al teatre professional. Entre els guanyadors recents hi ha propostes com El gegant del Pi de Cassandra Projectes Artístics (2023), Vaig ser pròsper de Projecte Ingenu (2021) o Laika de Xirriquiteula Teatre (2019).

    Pau Vinyals a 'El gegant del Pi'
    Pau Vinyals a ‘El gegant del Pi’, obra guanyadora del Premi BBVA de teatre 2023
    Publicitat
    Premi BBVA Premi BBVA de Teatre
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anterior‘Mar i cel’ i ‘El fil invisible’, triomfadores dels VIII Premis Teatre Barcelona
    Següent Article El sector cultural s’adhereix a la manifestació contra el genocidi a Palestina
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    12 de novembre de 2025

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    5 de novembre de 2025

    Les arts inclusives prenen Santa Coloma de Gramenet: arrenca el FITI

    4 de novembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 13 de novembre de 2025

    L’scroll infinit del teatre millennial

    Entre la brevetat del mem i la complexitat sistèmica, reblem el clau de la nova…

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    L’scroll infinit del teatre millennial

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.