Quan Jordi Duran, director de FiraTàrrega, parla d’una edició especial ho fa per diverses raons. Primer de tot perquè parlem d’una edició que atresora una elevada càrrega de risc, una fórmula que consolida la línia de programació dels darrers anys, una aposta per la hibridació de llenguatges, la internacionalització i pel foment i acompanyament de nous talents de les arts escèniques.
Aquesta fórmula espera donar fruits ja des de l’espectacle inicial, encarregat a la jove companyia Insectotròpics. La peça portarà el títol de Compra’m i barrejarà, com es habitual en la formació, diferents llenguatges com la música, el teatre, el vídeo i la pintura.
Aquesta barreja d’art de carrer i arts visuals vol ser el leitmotiv de l’edició, en una aposta pels llenguatges més hibridats que tenen el carrer per escenari. De fet, en aquesta edició, el 82% de tots els treballs que es presentaran seran propostes a l’aire lliure.
Una altra de les novetats que faran especial l’edició de FiraTàrrega d’enguany serà el Fresh Street, el primer seminari europeu per al desenvolupament de les arts de carrer que reunirà més de 200 agents nacionals i internacional per reflexionar sobre la matèria a diferents ubicacions de Tàrrega i Barcelona uns dies abans de la celebració de la fira.
En xifres
De les 56 companyies que integren el programa veurem 31 estrenes, 14 d’elles en règim de coproducció. Entre aquestes últimes s’hi troba la línia Plataforma de la programació, que serà la sortida d’una de les grans apostes de l’actual direcció, el Programa de Suport a la Creació, treball amb companyies com Abast Elàstic, Auments, Vero Cendoya, Carla Rovira, la Ruta 40, Teatro Línea de Sombra o Vaca 35, algunes elles ja conegudes pel públic de Tàrrega.
Més informació al web de FiraTàrrega