Amb el mateix pressupost del 2013 (uns tres milions d’euros) i una imatge que aposta per l’art cinètic –i que simbolitza l’explosió d’emocions que generen l’art i l’espectacle–, el Grec 2014 irromp amb força un estiu més per convertir Barcelona en la seu del teatre, la dansa, la música i el circ més contemporanis. Enguany, la festa inaugural és cosa de la Fura dels Baus i una de les propostes més ambicioses i inclassificables d’aquesta edició: M.U.R.S., una gran producció que va néixer com un encàrrec del Tricentenari BCN i que vol fer viure l’espectador, en primera persona, l’experiència dels setges (tecnològics, polítics, comunicatius) del segle XXI. La singularitat de M.U.R.S. comença en el minut 0, quan en comptes de demanar al públic que tanqui els mòbils, el convidarà a baixar-se una app que li permetrà participar activament en l’espectacle… Ens trobem davant del primer Smart-show de la història, un muntatge viu, revolucionari, en què l’audiència (es preveuen 1.500 espectadors per a cada funció) tindrà un paper protagonista i que reuneix per primer cop en vint anys els sis directors de la Fura. M.U.R.S. es podrà gaudir a l’exterior del Castell de Montjuïc fins al 5 de juliol i oferirà una primera funció gratuïta el 29 de juny.
Wonderland, de Gallim Dance (1 i 2 de juliol), serà l’espectacle que inaugurarà oficialment el festival a l’amfiteatre de Montjuïc. Un festival que, per primer cop en l’etapa conduïda per Ramon Simó, tindrà en compte el teatre musical (Nit de Musicals, homenatge a Albert Guinovart, que el Grec coprodueix amb Teatralnet, i Nevares, d’Ignasi Roda, a partir d’un relat de Pere Calders), s’obre a concerts de diversos formats, incrementa la presència de la dansa en el seu cartell i inclou espectacles de nova creació estretament vinculats a l’actualitat informativa (cas de Bartomeu encadenat, de José Sanchis Sinisterra) i d’altres adreçats al públic infantil (dins de la programació del MiniGrec, que engegarà el 27 de juny amb una festa d’obertura als Jardins del Teatre Grec). Julio Manrique (La partida, de Patrick Marber), Sergi Belbel (Vells temps, de Harold Pinter) o Cheek By Jowl (Ubu roi, d’Alfred Jarry), són alguns dels noms propis de la programació teatral, que compta amb la darrera proposta d’un gran de la nostra escena, l’incombustible Iago Pericot: el veterà creador, director i escenògraf instal·lara al vestíbul del Mercat de les Flors Guillotina, una performance que reclamarà també la col·laboració del públic.
Més informació a grec.bcn.cat.