Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»La nova temporada del Lliure apel·la a la imaginació
    Actualitat

    La nova temporada del Lliure apel·la a la imaginació

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz10 de juny de 2022Actualitzat:10 de juny de 2022No hi ha comentaris4 Minuts de lectura
    'Sun & Sea', espectacle inaugural

    El nou programa de Juan Carlos Martel busca un equilibri entre les produccions de grans noms i la línia més arriscada.

    Els darrers anys no han estat fàcils per al Lliure ni per a cap institució d’arts en viu. Per això, en la presentació de la nova temporada del teatre el seu director, Juan Carlos Martel, incideix en la idea de tancar el parèntesi que ha suposat la pandèmia i afrontar el futur amb il·lusió: “que la imaginació broti”, és el lema del pròxim curs. Com una “casa permeable als temps que vivim”, Martel vol “tornar a dotar de significat” la idea de teatre públic per a “una societat que necessita històries”.

    Juan Caros Martel a la presentació de la temporada 2022-2023 del Lliure © ACN

    Les narracions literàries més icòniques i els autors de renom es concentraran a la Puigserver. La sala gran de Montjuïc acollirà grans produccions d’aquí i de fora, mentre que la seu de Gràcia serà “la sala del risc” on les companyies joves podran assajar els seus llenguatges. Es potenciarà tot el discurs al voltant de la sostenibilitat i la pota educativa tornarà a tenir un pes ben específic en la programació, amb nova edició de l’Escola de pensament, coordinada per Marina Garcés i Albert Lladó, i altres projectes en col·laboració amb diversos centres formatius.

    La performance Sun & Sea inaugurarà la programació de la Fabià Puigserver el 12 d’octubre, una producció lituana que va guanyar el Lleó d’Or a la Biennal d’Art de Venècia. Yerma, de Lorca, serà un altre dels plats forts a la sala, un nou muntatge que dirigirà el mateix Martel sobre un espai escènic de Frederic Amat. Entre els grans títols destaca també Tots eren els meus fills, d’Arthur Miller, dirigit per David Selvas, Les amistats perilloses en versió de Carol López i Lectura fácil de Cristina Morales dirigida per Alberto San Juan. Entre les figures internacionals també destaquen els noms de Pablo Messiez, Tiago Rodrigues, Anne-Cécile Vandalem i Miet Warlop, aquesta última com una de les primeres coproduccions d’una artista internacional del Lliure.

    Foto de família del Lliure © Sílvia Poch

    Gràcia jove i arriscada

    Un dels dramaturgs de moda, Jordi Prat i Coll, inaugurarà la temporada a la seu històrica de Gràcia amb el text Fàtima que també dirigirà. La companyia José y sus Hermanas presentarà el seu quart espectacle Concurso de malos talentos en què vol parlar del futur. Àlex Rigola tornarà a convidar els espectadors a entrar en una caixa de reduïdes dimensions on presentarà Hedda Gabler d’Ibsen, a propòsit de la xacra dels suïcidis. El dramaturg Joan Yago i la directora Glòria Balañà formaran parella creativa inèdita, mentre que el teatre imprevisible d’Atresbandes ocuparà l’espai de la companyia resident, encàrrec creatiu que assumeixen reclamant, alhora, poder exhibir també peces de repertori. Pau Massaló, Marina Congost i Nico Jongen seran altres dels artistes residents de la temporada.

    Atresbandes © Silvia Poch

    En l’apartat de les visites a la seu de Gràcia, Marco Layera i la seva companyia La Re-Sentida tornaran a Barcelona després de l’èxit de Paisajes para no colorear, i ho faran amb un espectacle sobre la violència policial, Oasis de impunidad. Els gallecs Chévere repeteixen també,hi portaran Curva España, nou muntatge sobre un país tan malament girbat com la seva xarxa de ferrocarrils.

    ‘Curva España’, de Chévere

    Finalment, la creadora i escenògrafa Silvia Delagneau presentarà també a Gràcia Rave, un espectacle per a la canalla de 6 a 10 anys, un viatge sensorial pel clima i les estacions.

    La incomoditat de les xifres

    No són bons temps per a rècords. Les xifres es poden cuinar però el Lliure ha perdut més de 30.000 espectadors respecte de les dades d’abans de la pandèmia i deu punts de percentatge d’ocupació. Des de la direcció ho atribueixen a les últimes restriccions de la pandèmia i a factors com la guerra d’Ucraïna i l’actual escenari d’incertesa. Sobre els factors artístics, Martel encara l’autocrítica marcant-se noves fites per arribar a l’excel·lència. “Segurament ens ha calgut un seguiment artístic més acurat d’algunes propostes concretes”, ha dit, tot reafirmant la voluntat del Lliure de continuar apostant per projectes de risc i propostes on els artistes puguin crear amb total llibertat.

    En la temporada 2022-2023 el Lliure optarà per una fórmula amb menys produccions i més funcions, amb un total de 26 espectacles programats amb 388 funcions previstes.

    Àlex Rigola Atresbandes Joan Yago Juan Carlos Martel Bayod Lorca Teatre Lliure
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorLa mirada esbiaixada d’Albert Arribas
    Següent Article Els professionals “donen la cara” pel doblatge
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025

    Entre versos, silencis i absències

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.