Quatre estrenes, el retorn d’èxits i l’humor com a eix central marquen el curs de la sala del carrer Bailèn.
Entre les novetats de la tercera temporada de l’Espai Texas que s’ha presentat dimarts trobem l’adaptació de la popular novel·la d’Eva Baltasar Permagel, muntatge encapçalat per la directora Victoria Szpunberg, també responsable de l’adaptació junt amb Albert Pijuan, i protagonitzat per l’actriu Maria Rodríguez Soto. L’obra s’estrenarà el 8 d’abril i serà una de les estrenes destacades de la temporada.
La programació del curs 2025-2026 inclou també altres novetats com la comèdia Desaparellats, escrita per Ramon Pardina, dirigida per Roc Esquius i interpretada per Esther López (La Calòrica) i Ricard Farré (Els Pirates), que s’estrenarà el 20 de novembre; Biopic, la nova proposta de la companyia Impro Barcelona (19 de setembre); i un musical original en català que es presentarà dins la programació del Grec 2026.

El Texas també recupera èxits recents de l’escena catalana com El principi d’Arquimedes, de Josep Maria Miró, ara en cartell i que en el seu moment va ser la primera producció de l’espai; Ovelles, de Carmen Marfà i Yago Alonso; Loop, de Ramon Madaula; i El mestre i el mar, de la companyia Mar Vivir. L’aposta per l’humor inclou Assassinat al club i Biopic d’Impro Barcelona, el monòleg No ho hauria de fer de Roger Coma, Hablar no sirve de nada de Bob Pop, Paloma de parque de Clara Ingold i la novena temporada d’Autónomos, el musical.

La temporada s’amplia també amb música i dansa: el festival sonor REAL 360º amb concerts de Cathy Claret i Cinta, i la segona edició del Cicle Dansa al Texas, amb peces de Montse Colomé (Celebration) i Pere Seda (Autoodi). A partir del febrer de 2026, el nou cicle Hilària Talent donarà veu a creadors emergents de la stand-up en català.

D’èxit editorial al teatre de petit format
Publicada el 2018, Permagel es va convertir en un fenomen editorial i va obrir la trilogia que completen Boulder i Mamut. L’adaptació escènica, coproduïda per Dagoll Dagom i Barc, trasllada a l’escenari la veu corrosiva de la protagonista que afronta amb humor negre i intel·ligència temes com la maternitat, el desig i la mort.
Maria Bohigas, del Club Editor, ha reconegut que no era la primera oferta que hi havia per adaptar el popular llibre, però “sí la primera que acceptem, perquè es fa d’una manera que veiem pot tenir molt recorregut”. L’autora, Eva Baltasar, s’ha declarat “molt contenta” i encuriosida per “les coses que descobriré quan deixi anar l’obra”.
Per la seva banda, Victoria Szpunberg ha reconegut que “no volia adaptar novel·les perquè soc militant del teatre de text pur, però aquesta té una força única”. La directora va posar una única condició, que la protagonista fos Maria Rodríguez Soto, “a qui ja visualitzava en la primera lectura”, reconeix, premissa acomplerta en aquest muntatge amb ingredients de producció pública.