Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»Dia mundial del teatre. Si el públic no va al teatre, el teatre anirà al públic
    Notícies

    Dia mundial del teatre. Si el públic no va al teatre, el teatre anirà al públic

    Carme TierzPer Carme Tierz25 de febrer de 2014Actualitzat:26 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    © Glòria Solsona

    “Si el públic no va al teatre, el teatre anirà al públic”. Aquest és el leitmotiv de l’acte que l’AADPC, juntament amb l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) i Teatres Públics de Barcelona, organitza el 24 d’octubre (18 h) a la Plaça de la Universitat, al cor de Barcelona. Serà una festa, però també una oportunitat de fer de la ciutat un gran escenari teatral en què tothom tindrà un paper protagonista.

    És per això que la celebració tindrà lloc en dilluns, dia de descans de la professió. Un seguit d’actuacions –un tastet de diversos muntatges en cartell– farà possible que la ciutadania pugui veure i parlar amb els intèrprets dels espectacles. A més, llegirem el Manifest de l’AADPC per al Dia Mundial del Teatre, hi haurà actuacions de teatre de carrer, maquillatge i globus per als infants… No hi ha límits per gaudir del món del teatre!

    L’AADPC, l’ADETCA i Teatres Públics de Barcelona habilitaran un escenari i punts informatius amb les diferents companyies i sales teatrals de la ciutat, per tal d’afavorir la interacció entre els professionals i els espectadors. La celebració comptarà, un any més, amb la complicitat de l’Ajuntament de Barcelona, que facilitarà les gestions per dur-la a terme i per difondra-la.  Aquest acte commemoratiu té la voluntat d’unir tot el sector de les arts escèniques en una reivindicació festiva; així mateix, vol donar visibilitat al teatre, símbol de la riquesa cultural d’una societat.

    Brett Bailey, autor del manifest 2014

    El sud-africà Brett Bailey, dramaturg, director d’escena i responsable artístic del Third World Bunfight, ha estat escollit per la UNESCO per escriure el manifest del Dia Mundial del Teatre 2014. Bailey és autor de punyents drames iconoclastes, en què s’interroga sobre les dinàmiques del món postcolonial. La seva obra s’ha representat a Europa, Àfrica i Austràlia, i ha estat reconeguda amb guardons arreu del món.

     

    Publicitat
    AADPC ADETCA notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorAnna Lizaran. Un perfum inesborrable
    Següent Article La festa de la professió. Oberta fins a la matinada
    Carme Tierz
    • X (Twitter)

    Periodista i emprenedora cultural. Directora artística del RBLS Festival Teatre Jove.

    Articles Relacionats

    ‘Ànima’ i ‘L’herència’, guanyadores dels Premis Butaca

    18 de novembre de 2025

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    12 de novembre de 2025

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    5 de novembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Història 19 de novembre de 2025

    La mort de Franco cinquanta anys després

    Una fotografia del sector teatral aquell 20-N La mort de Franco va facilitar un canvi…

    ‘Ànima’ i ‘L’herència’, guanyadores dels Premis Butaca

    L’scroll infinit del teatre millennial

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    La mort de Franco cinquanta anys després

    ‘Ànima’ i ‘L’herència’, guanyadores dels Premis Butaca

    L’scroll infinit del teatre millennial

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.