Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»Obre Hiroshima, el nou espai independent de Barcelona
    Notícies

    Obre Hiroshima, el nou espai independent de Barcelona

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz9 d'abril de 2015No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Fotos: Flor Vallverdú.

    L’obertura d’un nou espai consagrat a les arts escèniques sempre és una bona notícia. Si el projecte, a més, aposta per una línia experimental que treballa artistes i companyies d’un risc formal considerable l’alegria és doble.

    Avui s’inaugura Hiroshima, el nou centre d’exhibició guanyat per a la ciutat al barri de Poble-sec (Vila i Vilà, 67, a tocar del Paral·lel). Gaston Core és l’impulsor i director artístic d’aquest projecte que comptarà amb diversos espais: una sala gran amb, com a màxim, capacitat per a 130 espectadors destinada a l’exhibició d’arts escèniques i dansa, un espai polivalent preparat per activitats de música en viu (que obrirà el 2016) i un bar-restaurant de 120 metres quadrats amb una oferta gastronòmica d’acompanyament a la sala.

    Volem recuperar la idea de teatre com a punt de trobada i de difusió, apunta Gaston Core. Volem que la gent passi per aquí i gaudeixi d’una experiència completa. Diversificar activitats ha de ser la clau que ens permetrà tirar endavant. 

    En comparació a d’altres espais, Hiroshima neix amb la voluntat d’apostar pels nous llenguatges, un plantejament artístic centrat en les arts del moviment, les noves dramatúrgies, el circ contemporani i les experiències multidisciplinàries.

    El suport i acompanyament d’artistes locals en la línia experimental de la sala serà, doncs, un dels objectius principals, però no l’únic: Volem també desenvolupar una programació d’artistes internacionals, figures emergents o del panorama alternatiu internacional que fins ara no tenien cabuda ni en els teatres ni en la programació dels grans festivals, explica Core.

    El mecenatge privat és el motor d’aquesta iniciativa que ha comptat amb un ajut de l’ICUB de 54.000 euros per a la rehabilitació de l’espai, una aportació petita en comparació als costos dels dos anys de treballs que han permès recuperar una antiga nau siderúrgia situada molt a prop de la sala de concerts Apolo. El nom triat, segons els seus promotors, respon a la idea de reconstrucció, un concepte que busca el revers d’un símbol clau i d’un moment molt radical de la història.


    Interior de l’anomenada Sala Negra, la destinada a les arts escèniques.

    La programació regular començarà el proper 17 d’abril amb l’actuació del performer taiwanès Choy Ka Fai, un espectacle que segons Core exemplifica molt bé la línia de treball que vol mantenir Hiroshima. Notion: danse fiction barreja l’aplicació de recursos tecnològics amb la reflexió sobre la història de la dansa i la memòria del cos.

    Amb aquest punt de partida s’encetarà una programació que fins el mes de juny oferirà sessions de dijous a dissabte més algunes funcions especials dimecres i diumenge (programació satèl·lit). Veurem artistes i companyies del panorama alternatiu com Ernesto Collado, Sònia Barba, companyia Erre que Erre, Colectivo 96º o Animal Religion. A partir de juliol la sala servirà també com a seu del Festival Grec.

    Mitjançant el següent enllaç podeu consultar la programació completa d’Hiroshima. durant els propers mesos. 

     

    Publicitat
    actualitat notícies Sala Hiroshima
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorLluís Pasqual. El camí del silenci
    Següent Article Rocío Manzano
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    29 d'octubre de 2025

    La Perla 29 porta la paraula “al límit” en una temporada amb Shakespeare, Racine i Koltès

    14 d'octubre de 2025

    23 propostes converteixen el Festival Escena Poblenou en un laboratori d’arts vives

    8 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Actualitat 29 d'octubre de 2025

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    El Museu de les Arts Escèniques incorpora l’arxiu de la companyia, amb vestits, capgrossos, maquetes…

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    José Pedro Garcia Balada, dempeus

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.