Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Tricicle, Dagoll Dagom i ANEXA s’acomiaden del Victòria
    Actualitat

    Tricicle, Dagoll Dagom i ANEXA s’acomiaden del Victòria

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz28 de juny de 2019Actualitzat:28 de juny de 2019No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Tricicle, Dagoll Dagom i ANEXA s'acomiaden del Teatre Victòria

    Després de 33 anys el teatre passa a mans del Mago Pop

    Barcelona no és Nova York, ni el Paral·lel és Broadway, i per descomptat els productors de les dues ciutats tenen poc a veure. Però Joan Lluís Bozzo ha tirat de càbala per acomiadar-se junt amb la seva companyia, Dagoll Dagom, del Teatre Victòria: 33 anys de gestió, 33 anys tenia ell quan la van assumir, i 33 anys té ara Antonio Díaz, el Mago Pop, comprador de l’enorme teatre que començarà a programar al setembre quan finalitzin els treballs d’adequació previstos.

    3xTres (més tresos per al conjur), la productora que comparteixen Tricicle, Dagoll Dagom i ANEXA, va agafar la gestió del Victòria als germans Balaguer l’any 1986, qui llavors farcien la sala de les vedets i galans del moment.

    Aleshores suposava un salt consubstancial perquè una societat formada per artistes provinents del teatre independent es feia amb la gestió d’un dels teatres més grans de la ciutat, el que suposava el declivi d’un model de revista i lluentons i l’inici d’una nova etapa d’un jove teatre català cap a la seva professionalització comercial, un “teatre popular de qualitat” que han volgut reivindicar.

    Tricicle, Dagoll Dagom i ANEXA s’acomiaden del Teatre Victòria

    Tot i que 3xTres continuarà programant el Teatre Poliorama (la pròxima temporada hi haurà les recuperacions de Maremar i La importància de ser Frank, a més de les T de Teatre) el comiat va ser justament això, el tancament d’una etapa que deixa pas a una altra. La de les companyies històriques nascudes als setanta que es repleguen mentre un altre tipus de teatre –màgic, massiu, televisiu i espectacular– ocupa el seu lloc.

    Joan Lluís Bozzo deia adeu amb el record “d’esforços, alegries i moments complicats” com els que tenen tots els productors de teatre, però destacant el “goig de poder acomiadar-nos en un bon moment”. La seva companya a Dagoll Dagom, Anna Rosa Cisquella, ha recordat que quan van començar només hi havia deu teatres que programaven de forma regular a Barcelona, mentre que ara n’hi ha més de cinquanta.

    Carles Sans de Tricicle ha recordat que sense ells el el destí del Victòria era la transformació en un pàrquing mentre que Paco Mir, també de Tricicle, ha unflat pit per destacar que la reforma dels noranta “feta per professionals del teatre i no per arquitectes estrella”, va fer del Victòria una plaça “molt estimada pels artistes”. I precisament amb una cançó a cappella del musical Flor de nit amb què va reobrir el teatre el 1992 s’han acomiadat, l’Himne al Paral·lel. Adeu nostàlgic a una època mentre al brindis, poc després, sonava pel fil musical una altra cançó molt diferent de Queen, The Show Must Go On.

    3xTres ANEXA Dagoll Dagom Teatre Victòria Tricicle
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorRosa M.Isart: “Hem de tenir referents. La visibilitat és molt necessària”
    Següent Article Amàlia Sancho, en acció
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025

    Els Terrats en Cultura més diversos tancaran edició amb una lectura dramatitzada del llibre ‘Entreacte(s)’

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.