La gala a Paral·lel 62 premia Dones de ràdio, El principi d’Arquimedes, La tercera fuga, Ànima, Gola i Lapònia
La vuitena edició dels Premis Teatre Barcelona, celebrada dimarts a la sala Paral·lel 62, ha tingut dos grans triomfadors: Mar i cel, de Dagoll Dagom, i El fil invisible, d’Alícia Serrat, basat en el llibre de Míriam Tirado. El clàssic musical inspirat en Àngel Guimerà s’ha endut tres guardons —millor espectacle musical, millor interpretació musical per a Alèxia Pascual i premi revelació per a Esteve Roig—, mentre que El fil invisible ha brillat en dues categories: millor adaptació i millor espectacle familiar.
Els premis, decidits pel públic, també han reconegut Dones de ràdio com a millor espectacle teatral i El principi d’Arquimedes com a millor espectacle de proximitat. En l’apartat de creació, la dramaturga i directora Victoria Szpunberg ha rebut el premi a millor direcció per La tercera fuga, i el musical Ànima ha estat distingit a millor autoria, compartida entre Blanca Bardagil, Oriol Burés, Víctor G. Casademunt, Marc Gómez, Adrià Barbosa i Abel Garriga.

En interpretacions, el protagonisme ha estat per a Oriol Pla, guardonat per la seva feina a Gola, i Míriam Iscla, premiada com a millor actriu de repartiment per Lapònia.
Els guardons han tingut un ampli ventall de categories: Loneliness, de la Cia. Roberto G. Alonso, ha estat reconegut com a millor espectacle de dansa; Caramel, de Les Impuxibles, s’ha endut el premi a millor escena híbrida; Post-Clàssic, de Tortell Poltrona, ha guanyat en circ i clown; Flipar, de Jorge Blass, ha triomfat en màgia; Carmen, de la Fundació Òpera a Catalunya, ha estat premiat com a millor espectacle líric; i Molt soroll per res, de Parking Shakespeare, ha estat distingit com a millor espectacle de carrer.
L’àmbit internacional també ha tingut protagonisme amb SIX. The Musical, reconegut com a millor espectacle internacional, mentre que Guateque ha estat premiat com a millor musical de proximitat i El Tenoriu s’ha endut el guardó a millor espectacle d’humor.