S’ha format a La Casona i a l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia. Aleix Fauró és, juntament amb Isis Martín, un dels artífex de la companyia La Virgueria. Els responsables de petites joies com Snorkel, Medusa, que acaba de guanyar el Serra d’Or a millor espectacle, o El pes del Plom. Un thriller poètic que reflexiona sobre el complex armamentista i ara, quatre anys més tard de la seva estrena, tornarà a la Sala Beckett en tres úniques funcions. Del 25 al 17 de maig. I això només per començar. A partir de setembre, girarà pels instituts de mitja Catalunya.
L’espectacle, escrit després d’un llarg procés d’investigació que va comptar amb la col·laboració del Centre d’Estudis per la Pau JM Delàs (Justícia i Pau) de FundiPau i de l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP), continua vigent. “Parlem de Síria, d’Israel, d’Aràbia Saudita… i creiem que la reflexió que fem també pot atrapar als adolescents” explica Fauró. De fet, els ‘virgueros’ no fan distinció segons l’edat del públic: Potser un nen de 13 anys no ho entèn tot, però es pot sentir interpel·lat o li pot impactar un espectacle determinat.
No serà l’únic viatge que faran. Vuit anys després del seu naixement, la Virgueria es prepara per créixer, sortir de mica en mica del país “perquè sense un cap de cartell famós, és difícil fer una gira per Catalunya i que un teatre municipal et compri bolos”. Tenen molt clar que “no volem renunciar a cobrar un sou digne” i que cal establir relacions de llarga durada i tenir pensament de companyia europea. Tot per evitar trobar-se en la situació d’haver de pensar què volen fer o què han de fer perquè els programin. Tot per no renunciar a la llibertat.