Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Personatges»Gaston Core
    Personatges

    Gaston Core

    Carme TierzPer Carme Tierz21 de febrer de 2016Actualitzat:15 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    No hi ha dubte que un argentí capaç de doblar Anna Lizaran a La Bête –l’últim treball de l’actriu, que ja no va poder estrenar–, en un personatge que obria la funció amb un monòleg d’alexandrins catalans, té prou valor per assumir tota mena de reptes escènics.

    Potser és per això que Gaston Core no és només actor: a l’Argentina, va formar-se també en dansa i comunicació audiovisual, i a 10.000 quilòmetres de distància, a Barcelona, en direcció d’escena i dramatúrgia –a l’Institut del Teatre– i en gestió cultural. Un perfil polièdric que després de foguejar-se amb una companyia que practicava un humor delirant (Mama Porca), graduar-se amb nota amb una d’experimental i pluridisciplinària (La zoològica) i temptejar l’audiovisual amb Paco Poch, lidera ara un projecte que, en cosa de mesos, s’ha ficat a la butxaca el públic teatral més inquiet de la ciutat: la sala Hiroshima, un espai per al risc escènic als peus de Montjuïc.

    Tot i treballs com el de La Bête, el Gaston Core actor fa temps que va cedir el pas al director d’escena i dramaturg. A l’autor que no escriu els espectacles amb paraules, sinó amb imatges i moviment. Jo escric amb els materials que em donen els intèrprets. Primer em lliuro a un procés intens de documentació al voltant del tema de l’espectacle; després preparo una estructura a partir de les imatges i situacions que vull generar en escena i, per últim, treballo amb els artistes. En comptes d’assajar, els fa jugar, improvisar, els sotmet a exercicis que acaben generant el corpus escènic. Les creacions de Core tenen molt de coreografia, de gest, però també parlen. Hi ha diàlegs, textos, de vegades trets d’un llibre i, d’altres, dels records i les experiències que verbalitzen els mateixos intèrprets. Mai escric un guió o un llibret abans de la posada en escena, però el resultat és una dramatúrgia pura i dura.

    Des que va entrar a l’Hiroshima, però, l’empresari ha desplaçat el creador. La gestió d’Hiroshima no em permet fer res més, però en realitat la meva faceta de director d’escena s’ha vehiculat molt bé amb la direcció de l’espai, i la dramatúrgica, amb la programació artística, la generació de discurs i la comunicació. D’aquesta manera, l’ànsia de creativitat està satisfeta…

    Publicitat
    Personatges
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorJosep Maria Benet i Jornet, Medalla d’Honor de la SGAE
    Següent Article Angie Savall
    Carme Tierz
    • X (Twitter)

    Periodista i emprenedora cultural. Directora artística del RBLS Festival Teatre Jove.

    Articles Relacionats

    Anna Casals, bones companyies

    7 de novembre de 2025

    Ainere Ju, irreverent i gamberra

    3 de novembre de 2025

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    31 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 13 de novembre de 2025

    L’scroll infinit del teatre millennial

    Entre la brevetat del mem i la complexitat sistèmica, reblem el clau de la nova…

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    L’scroll infinit del teatre millennial

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.