Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Personatges»In memoriam»En memòria de Manuel Veiga
    In memoriam

    En memòria de Manuel Veiga

    Enric CerveraPer Enric Cervera10 de gener de 2019Actualitzat:10 de gener de 2019No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Enric Cervera recorda la polifacètica figura de l’actor i dramaturg traspassat dimarts

    Publicitat

    No m’ho puc creure, el 5 de gener el Facebook del Manuel encara mostrava activitat, i el dia 8 em comuniquen que ja no hi és. És difícil d’empassar-s’ho. L’última vegada que el vaig veure a l’escenari va ser a La Seca-Espai Brossa en Siempre a la verita tuya, un espectacle en homenatge a la Lola Flores que ell va escriure, va produir i s’ho va muntar. Era un espectacle unipersonal entranyable que va tenir molt bona acollida i molt bona crítica. Una producció petita, com moltes altres, masses potser ja, un espectacle que ens mostra la solitud i desemparament cultural en què es troben lamentablement molts i bons creadors, que per poder mostrar la seva obra han de convertir-se en artesans davant del buit que la ineficaç o inexistent indústria teatral privada o institucional mostren.

    Conec el Manuel des de fa molts anys, des de quan vam publicar la seva obra El darrer esclat, editada com a separata de la revista Entreacte el febrer de 1991. Posteriorment també li vam publicar altres obres seves, Jar, el 1992, Una hora de felicitat, el 1995, i els premis SGAE Tempesta de neu, el 1995 i Recreo, el 1998. Un autor força prolífic sens dubte, un actor i un company extraordinari, i amb força premis a les seves espatlles.

    Manuel Veiga a Siempre a la verita tuya © Miguel Ángel Fernández
    Manuel Veiga a Siempre a la verita tuya © Miguel Ángel Fernández

    A totes les seves obres hi són presents les seves preocupacions socials i ètniques que sempre són mostrades amb una sensibilitat i màgia especials, virtuts que el caracteritzaven. El seu teatre em remetia al de Juli Vallmitjana, crec que ell bé en podria ser el seu continuador, encara que la seva honradesa i honestedat segurament li haurien prohibit acceptar aquest mèrit que es mereix i que m’agrada atribuir-li. Per a mi n’és l’hereu sens dubte.

    Manuel, gràcies per tot el que has fet pel nostre teatre, a dalt i a baix dels escenaris, cal no oblidar-te, company, t’ho devem.

    Publicitat
    in memoriam Manuel Veiga
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMor l’actor i dramaturg Manuel Veiga
    Següent Article Àlex Mañas, a punt de fer el salt
    Enric Cervera
    • Web
    • Facebook

    Enric Cervera, actor, membre fundador de l’AADPC el 1981 i de la revista Entreacte el 1989. Des de l’any 1969 fins ara, ha fet d’actor, ha dirigit, ha escrit i ha adaptat textos teatrals. Més textos d'Enric Cervera al seu blog Reflexions d'un actor

    Articles Relacionats

    L’scroll infinit del teatre millennial

    13 de novembre de 2025

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    6 de novembre de 2025

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    4 de novembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 13 de novembre de 2025

    L’scroll infinit del teatre millennial

    Entre la brevetat del mem i la complexitat sistèmica, reblem el clau de la nova…

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    L’scroll infinit del teatre millennial

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.