Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»50 anys de la mort de Margarida Xirgu
    Entrades

    50 anys de la mort de Margarida Xirgu

    EntreactePer Entreacte29 d'abril de 2019Actualitzat:29 d'abril de 2019No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Imatxe d'arxiu de l'actriu Margarida Xirgu.

    Molins de Rei recorda l’actriu Margarida Xirgu

    “Una dona valenta i lluitadora”. Així ha descrit Àngels Ponsa, directora general de Cooperació Cultural del departament de Cultura, l’actriu Margarida Xirgu, durant els actes de commemoració dels 50 anys de la mort de la popular actriu el passat dijous 25 d’abril. Una celebració que va marcar el punt i final de les activitats de l’Any Xirgu organitzades per l’Ajuntament del municipi per reivindicar i recordar la memòria de l’actriu, que durant la seva trajectòria professional va col·laborar amb noms com Federico García Lorca i Ramon Maria del Valle-Inclán entre d’altres.

    Durant l’acte, el grup teatral molinenc Grup 15 Arcades i el president de l’Agrupació Dramàtica de Barcelona, Ignasi Roda, han interpretat diversos fragments i poemes dedicats a la Xirgu i l’associat de l’AADPC, Enric Cervera ha llegit el text que es va escriure en els 25 anys de la mort de l’actriu. A l’acabar, l’alcalde de Molins de Rei ha remarcat que “Margarida Xirgu ha sigut un referent i una dona emprenedora amb caràcter que no ha tingut el reconeixement que es mereix per un oblit volgut del règim franquista i d’alguns representants de la democràcia”. Per la seva banda, el regidor de Cultura de l’Ajuntament, Carles Ros (CUP), ha valorat “la importància de Xirgu en el món del teatre” i ha insistit en la necessitat de “visibilitzar el seu paper com a dona i la seva memòria”.

    La Xirgu, llibertat i exili

    L’any 1994, l’AADPC juntament amb altres entitats i estaments, impulsaven l’homenatge a l’actriu Margarida Xirgu (1888-1969), amb motiu dels 25 anys de la seva mort a Uruguai.  A partir del mes de maig, segons ha anunciat Àngels Ponsa, la Generalitat pren el relleu a través de la comissària Ester Bartomeu, que coordinarà els actes de commemoració.

    AADPC Enric Cervera Margarida Xirgu
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorQuè signifiquen els premis?
    Següent Article Festival Sismògraf, a escala humana
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Aprovat el nou marc laboral del sector artístic, amb la IA encara pendent

    22 de juliol de 2026

    Quan la sala de cinema és al carrer

    20 de juliol de 2026

    Toni Sevilla, somnis de teatre

    18 de juliol de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Actualitat 22 de juliol de 2026

    Aprovat el nou marc laboral del sector artístic, amb la IA encara pendent

    El Reial decret actualitza una normativa de fa quaranta anys i reforça la protecció dels…

    Quan la sala de cinema és al carrer

    Toni Sevilla, somnis de teatre

    El teatre actualitza les regles del joc

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 233 • Estiu 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Aprovat el nou marc laboral del sector artístic, amb la IA encara pendent

    Quan la sala de cinema és al carrer

    Toni Sevilla, somnis de teatre

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.