Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»‘A.K.A’, petit format que arrasa als Premis Butaca
    Actualitat

    ‘A.K.A’, petit format que arrasa als Premis Butaca

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz27 de novembre de 2018Actualitzat:27 de novembre de 2018No hi ha comentaris4 Minuts de lectura
    Daniel J. Meyer en el moment de recollir el guardó a Millor text.

    El TNC es fa amb el gruix de les categories tècniques

    “Obrim les finestres del nostre teatre”. Amb aquesta frase tan contundent començava la XXIV gala dels Premis Butaca. La van cantar les germanes Kathy i Yolanda Sey amb Mariona Castillo en el número musical de Marc Rosich i les germanes Peya que va obrir la gala dilluns al vespre al Teatre Auditori de Sant Cugat.

    I les finestres es van obrir per premiar una petita obra del sector alternatiu, ‘A.KA. (Also Known As)’, covada a la petita Sala Flyhard que va guanyar els quatre premis als quals optava, entre ells el de Millor muntatge de petit format, Millor text per Daniel J. Meyer, Millor direcció per a Montse Rodríguez i Millor actor principal per al jove Albert Salazar. El muntatge tornarà a la cartellera entre el 14 i el 23 de desembre, aquest copo al Teatre Lliure.

    Guanyadors dels XXIV Premis Butaca

    L’altra gran triomfadora de la nit va ser ‘Sopa de pollastre amb ordi’, de La Perla 29, premi al Millor muntatge, a més del premi al Millor espai sonor per a Damien Bazin. Amb una forta presència en les nominacions, el Teatre Nacional de Catalunya (TNC ) va guanyar la major part de les categories tècniques, com és el cas dels premis a la Millor escenografia (Lluc Castell per ‘Temps salvatge’), vestuari (Maria Armengol per ‘La importància de ser Frank’), i caracterització (Laura Pérez i Carla Casals per ‘Fankenstein’).

    Marta Angelat Butaca Honorífic Anna Lizaran

    NIT D’ACTRIUS
    Les guanyadores de la nit van ser Clara Segura Millor protagonista per ”Les noies de Mossbank Road’–premi que va voler compartir amb les seves companyes de repartiment, Marta Marco I Gristina Genabat–; Laura Conejero actriu de repartiment pel seu paper a ‘La importància de ser Frank’; i Elena Gadel pel seu paper al musical ‘Cabaret’. L’actriu Marta Angelat va ser la més ovacionada en el moment de recollir la Butaca Honorífica Anna Lizaran, sobretot les seves paraules en favor de la igualtat entre homes i dones.

    Moltes proclames feministes a la gala, com també els ja clàssics corrosius comentaris de l’actualitat teatral dels presentadors de la gala, Glòria Cid i Toni Martin. Un altre dels moments més mordaços de la gala va ser la intervenció d’Agnès Mateus i Quim Tarrida en el moment de recollir el guardó a Noves dramatúrgies, “us proposem la categoria de jubilats emergents, que per edat ens escau més”, va dir l’actriu.

    Agnès Mateus i Quim Tarrida

    Aquí teniu el llistat complet dels premiats.

    MUNTATGE TEATRAL

    Sopa de pollastre amb ordi (La perla 29)

    PETIT FORMAT

    A.K.A. – Also know As (Sala Flyhard)

    DIRECCIÓ

    Montse Rodríguez (A.K.A. – Also Know As)

    MUSICAL

    Cabaret (3Xtr3S / SOM Produce / Robin de Levita / B2B)

    DANSA

    A vore (Elcimamola / L’Auditori / Mercat de les Flors / Fira Mediterrània Manresa)

    PÚBLIC FAMILIAR

    La nena dels pardals (Teatre al detall)

    ACTOR

    Albert Salazar (A.K.A. – Also Know As)

    ACTRIU

    Clara Segura (Les noies de Mossbank Road)

    ACTOR REPARTIMENT

    Oriol Pla (La calavera de Connemara)

    ACTRIU REPARTIMENT

    Laura Conejero (La importància de ser Frank)

    ACTOR EN UN MUSICAL

    Ivan Labanda (Cabaret)

    ACTRIU EN UN MUSICAL

    Elena Gadel (Cabaret)

    ESCENOGRAFIA

    Temps salvatge (Lluc Castells)

    VESTUARI

    La importancia de ser Frank (Maria Armengol)

    DISSENY DE LLUMS

    Temps salvatge (Ignasi Camprodon)

    CARACTERITZACIÓ

    Frankenstein (Laura Pérez / Carla Casals)

    SO o ESPAI SONOR

    Sopa de pollastre amb ordi (Damien Bazin)

    TEXT

    A.K.A. – Also Known As (Daniel Meyer)

    NOVES DRAMATÚRGIES

    Rebota rebota y en tu cara explota (Agnés Mateus i Quim tarrida / Festival TNT / Antic Teatre i

    El Konvent punt zero)

    COMPOSICIÓ MUSICAL

    Paula Jornet (La importancia de ser Frank)

    BUTACA HONORÍFICA “ANNA LIZARAN”

    Marta Angelat

    La Perla 29 Premis Butaca Sala Flyhard TNC
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMarta Ossó : prudència i reflexió per ser infal·lible
    Següent Article ‘Júlia, la filla de Jim Hawkins’ tanca el cicle de lectures de l’AADPC
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    15 de maig de 2025

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.