Les candidatures es podran presentar fins al 15 de setembre i el mandat serà de cinc anys.
ACN – S’han publicat les bases del concurs per escollir la nova direcció del Teatre Lliure, la persona que substituirà Juan Carlos Martel. Les bases estableixen la recerca d’un perfil amb experiència en el sector teatral i de les arts escèniques que plantegi un projecte pel Teatre Lliure que respongui als fins fundacionals i als eixos estratègics de sostenibilitat de la Fundació Teatre Lliure – Teatre Públic de Barcelona.
Les candidatures es podran presentar fins al 15 de setembre i la resolució del concurs es farà pública a mitjans del mes d’octubre. El mandat de la nova direcció començarà l’1 de febrer del 2024, per un període de cinc anys, amb opció de pròrroga de tres anys més i una retribució anual de 108.000 euros bruts.
Publicitat
Com ja es va anunciar Juan Carlos Martel deixarà de ser director del Teatre Lliure a partir del 31 de gener de 2024. Martel va convertir-se en director de la Fundació Teatre Lliure el gener de 2019 després de ser elegit per un concurs públic i finalitzarà el seu contracte el 31 de gener de 2024. Martel va dir que les raons de no voler continuar són “estructurals” i tenen a veure amb la manca de “condicions” per continuar amb el seu projecte.
Segons les bases, el contracte es realitzarà un període de cinc anys des del 1r de febrer del 2024 fins al 31 de gener del 2029, amb possibilitat d’una pròrroga addicional d’un màxim de tres anys que haurà de ser objecte d’aprovació, si és el cas, pel Ple del Patronat de la Fundació a proposta de la Junta de Govern. Pel període comprés entre el 1r de novembre de 2023 i el 31 de gener de 2024, es podrà establir un període d’interinatge per tal que la persona finalment escollida pugui iniciar les tasques artístiques de la programació de la temporada 24/25.
Retribució de 108.000 euros bruts
La retribució anual serà de 108.000 euros bruts, indexat en el temps de durada del mandat al topall màxim que marqui l’actualització retributiva de la resta del personal de la Fundació. Aquesta retribució s’aplicarà a partir de l’1 de febrer de 2024. Per al període comprés entre el 1r de novembre de 2023 i el 31 de gener de 2024 s’establirà, de comú acord amb la persona nomenada, una retribució proporcional al temps de dedicació que s’acordi, sense que en cap cas pugui superar els 4.500 euros mensuals bruts.
En cas que la Direcció s’adjudiqui una tasca de professional de l’escena (direcció, interpretació, escenografia, dramatúrgia, entre d’altres) es podrà portar a terme la contractació per un màxim de dos espectacles individualitzats amb una retribució de fins a un màxim anual de 25.000 euros bruts addicionals per temporada. Queden excloses de les quantitats anteriors els honoraris en relació a drets derivats d’autoria o propietat intel·lectual.
Requisits
Entre els requisits que es demanen hi ha estar en possessió d’una titulació superior o formació artística equivalent; acreditar una experiència professional en el món de les arts escèniques i/o en l’organització i gestió de projectes escènics mitjançant un currículum explicatiu contrastable; tenir domini parlat i escrit de la llengua catalana, castellana i anglesa; i aportar experiència i/o capacitat de gestió i coordinació d’equips de treball.
Funcions
D’acord amb el que estableixen els Estatuts de la Fundació, les funcions pròpies de la Direcció són exercir la direcció artística elaborant la programació de la Fundació del Teatre Lliure; la proposició i execució de les línies d’actuació de la Fundació, pel que fa a l’orientació i activitat artística, així com la coordinació i la supervisió de les activitats acordades pel Patronat i la Junta de Govern; en el seu cas, el nomenament dels membres del Consell Assessor Artístic; Establir l’estratègia de comunicació i públics de la Fundació del Teatre Lliure, així com mantenir la relació amb tota mena d’interlocutors així com i especialment amb les institucions públiques que donen suport a la Fundació.
També s’aposta per exercir d’acord amb la Gerència, sota el mandat de la Junta, un control pressupostari estricte per garantir l’estabilitat de l’entitat i la gestió dels seus recursos financers, patrimonials, tecnològics i humans així com col·laborar en la cerca de patrocinis i altres ingressos; exercir qualsevol altra funció que li delegui la Junta de Govern d’acord amb els Estatuts i mantenir adequadament informats als òrgans de govern de la Fundació periòdicament.