Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Dagoll Dagom s’acomiada dels escenaris amb una última funció de ‘Mar i Cel’
    Actualitat

    Dagoll Dagom s’acomiada dels escenaris amb una última funció de ‘Mar i Cel’

    EntreactePer Entreacte14 de juliol de 2025Actualitzat:14 de juliol de 2025No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Comiat de Dagoll Dagom © David Ruano
    Comiat de Dagoll Dagom © David Ruano

    La companyia tanca cinquanta anys de trajectòria amb la represa del seu musical insígnia que ha vist més d’un milió i mig d’espectadors des del 1988.

    Publicitat

    Ahir diumenge, el Teatre Victòria va acollir l’última funció de Mar i Cel, posant punt final a la trajectòria de Dagoll Dagom després de cinc dècades d’activitat ininterrompuda. L’emblemàtica companyia catalana va acomiadar-se dels escenaris amb una quarta reposició del musical més icònic del seu repertori, que ha reunit un total de 337.000 espectadors des de la seva estrena el 19 de setembre de 2024.

    La producció, dirigida per Anna Rosa Cisquella i Miquel Periel a partir de la direcció original de Joan Lluís Bozzo, ha tancat una temporada d’èxit amb 304 funcions i 44 setmanes en cartell. El repartiment, encapçalat per Alèxia Pascual i Jordi Garreta com a Blanca i Saïd, ha destacat per la seva joventut i energia, amb la participació d’intèrprets que ja havien col·laborat anteriorment amb la companyia, com Xavi Fernández, Albert Mora, Anna Alborch o Eloi Gómez.

    Comiat de Dagoll Dagom © David Ruano
    Comiat de Dagoll Dagom © David Ruano

    Amb música d’Albert Guinovart i text de Xavier Bru de Sala, el musical basat en l’obra d’Àngel Guimerà ha estat una de les creacions més vistes de la temporada actual. Des de la seva primera edició l’any 1988, Mar i Cel ha sumat 1.631 funcions i ha estat vist per 1.556.535 espectadors, consolidant-se com un fenomen cultural i sentimental que ha marcat diverses generacions.

    L’adéu de Dagoll Dagom arriba després d’un any de celebracions pel seu cinquantè aniversari, en què també es van estrenar La gran nit de Dagoll Dagom. Fundada el 1974, Dagoll Dagom ha estat clau en la consolidació del teatre musical a Catalunya, amb 35 espectacles —23 dels quals musicals—, més de 8.600 funcions i més de cinc milions d’espectadors al llarg de la seva història.

    Joan Lluís Bozzo, Anna Rosa Cisquella i Miquel Periel, de Dagoll Dagom © David Ruano
    Joan Lluís Bozzo, Anna Rosa Cisquella i Miquel Periel, de Dagoll Dagom © David Ruano

    Una cinquena represa?

    Tot i l’acomiadament oficial de Dagoll Dagom, Mar i Cel podria tenir, com a mínim, una cinquena vida als escenaris. Segons avançava el diari AVUI, ja hi ha converses obertes per a una nova producció del musical. Tot i que encara no s’ha signat cap acord ni s’ha fet públic qui l’impulsarà, si que s’obre la porta a futures remuntades d’una obra que molts ja consideren part del repertori teatral català. Mentrestant, la companyia manté negociacions amb el Museu de les Arts Escèniques per a la cessió del seu arxiu i vestuari, enmig d’un repte logístic per buidar els magatzems que posarà a la venda en els pròxims mesos.

    Publicitat
    Dagoll Dagom
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMor Toni Cruz, productor televisiu i membre de La Trinca
    Següent Article Entre escenaris i museus: fronteres conceptuals –i contractuals– de la hibridació
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Oriol Pla, millor actor als International Emmy Awards per ‘Yo, adicto’ 

    25 de novembre de 2025

    ‘Ànima’ i ‘L’herència’, guanyadores dels Premis Butaca

    18 de novembre de 2025

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    12 de novembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Opinió 26 de novembre de 2025

    Us enterraran a tots: un retrat de la generació teatral nascuda als anys noranta

    Més artesanal, més directa i menys servil que totes les anteriors Berta Prieto, Las Huecas,…

    Oriol Pla, millor actor als International Emmy Awards per ‘Yo, adicto’ 

    Draps, colonialisme i suïcidis rituals

    Biel Montoro, en forma

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Us enterraran a tots: un retrat de la generació teatral nascuda als anys noranta

    Oriol Pla, millor actor als International Emmy Awards per ‘Yo, adicto’ 

    Draps, colonialisme i suïcidis rituals

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.