Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»El Liceu, de França a Venècia
    Actualitat

    El Liceu, de França a Venècia

    Xavier CesterPer Xavier Cester4 de març de 2019No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Hamlet al Liceu © A. Bofill
    Hamlet al Liceu © A. Bofill

    Les properes setmanes el Gran Teatre del Liceu estrena un grapat d’òperes imprescindibles

    Publicitat

    Hamlet també canta

    Entre els professionals del teatre el Hamlet de Shakespeare no necessita presentació. El Hamlet de Thomas, en canvi, no és gaire conegut fora dels cercles dels operòfils més acèrrims. Aquesta adaptació al gust francès de la segona meitat del segle XIX (ballet inclòs) conté música de gran bellesa i un final que desconcertarà els desprevinguts: Hamlet no mor. Es pot argumentar si això no suposa també un final tràgic, tenint en compte la nòmina de cadàvers al seu voltant. Sigui com sigui, el príncep de Dinamarca és un bombó de paper per a un baríton, i Carlos Álvarez, un dels cantants més idolatrats al Liceu, promet emocions d’alt voltatge en aquesta versió de concert (7 i 10 de març), al costat de l’Ophélie de Diana Damrau, soprano líricolleugera de primera divisió.

    De França a Venècia

    No deixem el repertori francès, perquè Bizet torna al Liceu, no amb el títol que li va proporcionar, després de morir, una popularitat planetària (Carmen), sinó amb Les pêcheurs de perles (13-25 de maig), partitura que participa de l’atracció per l’exotisme orientalista en voga al segle XIX i que conté un duo encisador per a tenor i baríton. L’obra arriba amb el muntatge d’una de les directores més interessants de les últimes fornades, l’holandesa Lotte de Beer.

    Tanquem la tria operística amb La Gioconda, de Ponchielli (1-15 d’abril), melodrama de passions desfermades als canals de Venècia que necessita un bon estol de grans veus, com les d’Iréne Theorin, soprano que coneixem més pels seus rols wagnerians, i la seva rival per amor encarnada per Dolora Zajick, mezzosoprano nord-americana ben coneguda i estimada al Liceu.

    Publicitat
    Gran Teatre del Liceu Hamlet
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMor Martí Galindo, popular actor i presentador
    Següent Article Didier Ruiz, testimoniar l’emoció
    Xavier Cester

    Articles Relacionats

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    29 d'octubre de 2025

    Hamlet, Ostermeier i el classicisme contemporani

    16 d'octubre de 2025

    La Perla 29 porta la paraula “al límit” en una temporada amb Shakespeare, Racine i Koltès

    14 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Actualitat 29 d'octubre de 2025

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    El Museu de les Arts Escèniques incorpora l’arxiu de la companyia, amb vestits, capgrossos, maquetes…

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    José Pedro Garcia Balada, dempeus

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.