Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»El Premi BBVA de Teatre 2020 ja té finalistes
    Actualitat

    El Premi BBVA de Teatre 2020 ja té finalistes

    EntreactePer Entreacte17 de desembre de 2019Actualitzat:17 de desembre de 2019No hi ha comentaris4 Minuts de lectura
    Foto de grup dels representants de les companyies finalistes i dels organitzadors del Premi BBVA de Teatre, FACC, BBVA i AADPC. Fotògrafa: Berta Tiana.

    La Revelació de Cia. La Rueda, Vaig ser pròsper de Projecte Ingenu, Sólo creo en el fuego de Los Prometidos i Accions de resistència de Cia. Susanna Barranco són les quatre obres que opten al Premi BBVA de Teatre 2020 al millor espectacle teatral consistent en una gira per diversos teatres de Catalunya i la participació al Festival Temporada Alta. Els muntatges finalistes es podran veure durant el mes d’abril a Tàrrega, Valls, Martorell i Igualada. El guanyador s’anunciarà el dilluns 18 de maig en una gala a L’Atlàntida de Vic.

    El Premi BBVA de Teatre 2020, convocat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de BBVA, té per objectiu donar suport a la creació teatral i incentivar l’ofici teatral. En la seva vintena edició ha rebut més d’una seixantena de propostes teatrals procedents de companyies d’arreu de Catalunya, dels quals un jurat format per professionals de les arts escèniques n’ha seleccionat quatre. En aquesta edició han integrat l’ens l’actriu Mireia Aixelà; la representant de l’AADPC i actriu, Ariadna de Guzman; el programador de L’Atlàntida de Vic, Ramon Ferrer; la representant de Temporada Alta, Laura Iglesias; i el director del Premi BBVA de Teatre, Joan Roura.

    Les finalistes es representaran a Tàrrega, Valls, Martorell i Igualada

    La Revelació de Cia. La Rueda tracta sobre els diferents tipus de censura moderna, la crisi dels mitjans i del periodisme, la llibertat d’expressió, les formes de control de governs i les noves formes digitals de resistència. Es podrà veure el dimecres 1 d’abril, a les 21.30h, al Teatre Ateneu de Tàrrega.

    L’última gran obra de Shakespeare, La Tempesta, serveix com a punt de partida a Projecte Ingenu per a una exploració de la naturalesa de la senectut humana. Vaig ser pròsper, un muntatge de teatre físic i poètic, arribarà el diumenge 5 d’abril, a les 18h, al Teatre Principal de Valls.

    Los Prometidos presentarà Sólo creo en el fuego el divendres 24 d’abril, a les 21.30h, al Foment de Martorell. L’obra s’endinsa en la relació entre l’escriptora francesa Anaïs Nin i el novel·lista nord-americà Henry Miller a través de les cartes que es van intercanviar entre 1931 i 1953.

    Finalment, la Companyia Susanna Barranco oferirà Accions de resistència el dissabte 25 d’abril, a les 21h, al Teatre de l’Aurora d’Igualada. S’hi mostra la distòpia d’una possible societat futura on néixer, viure, treballar i morir esdevenen una peça més de l’intercanvi mercantil. L’obra barreja la creació documental, l’espai escènic i el text creant una atmosfera post-dramàtica entre la realitat i la ficció.

    La guanyadora es coneixerà el 18 de maig en una gala a Vic

    El 18 de maig tindrà lloc la gala del Premi BBVA de Teatre 2020 a la sala Ramon Montanyà de L’Atlàntida de Vic, on es donarà a conèixer l’espectacle guanyador. El guardó consisteix en una gira valorada en 20.000 euros. L’espectacle premiat es programarà en diferents teatres de Catalunya, incloent la participació al festival Temporada Alta 2020.

    En el marc de la pròpia gala, l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) participa també al certamen concedint una menció especial a la millor interpretació i a la millor direcció dels espectacles finalistes. Així mateix, es tornarà a fer un reconeixement especial a una trajectòria professional i a una entitat catalana que dediqui els seus esforços al teatre social.

    20 anys de Premi BBVA de Teatre

    El Premi BBVA de Teatre és una plataforma de suport a la creació teatral i a la difusió del teatre professional, en qualsevol dels gèneres o estils, adreçat a companyies teatrals. El projecte neix al 2001 com a iniciativa de l’Obra Social de l’antiga Caixa Manlleu per donar suport a les companyies de teatre amateur. A partir del 2010, el premi s’obre als professionals del sector i aposta per les companyies emergents. Actualment, està convocat i promogut per la Fundació Antigues Caixes Catalanes, amb el suport de BBVA.

    El guanyador del Premi BBVA de Teatre 2019 va ser l’espectacle Laika de la Cia. Xirriquiteula Teatre. Anteriorment –i cronològicament fins al 2001– l’han obtingut Wohnwagen de Col·lectiu VVAA, L’Empestat d’Indi Gest, Psicosi de les 4:48 de The Three Keatons, La Caputxeta galàctica d’Insectotròpics, HARKET [Protocolo] de PanicMap, Hotot de Cascai Teatre, Enchanté! de Divinas, El mal menor de Los Corderos.sc, Tots soms pops de Sísmica d’espectacles, Federic…a de Tràfec-Teatre, Estrelles en un cel de matinada d’Acte Quatre, El Coronel Ocell de Quatre per Quatre, La tràgica història de Klown Lear de Natural Klown Lear, L’Hostalera de La Guarderia Teatre, Amadeus de Casal Familiar Recreatiu, L’espera d’Ens de Nos, Fer un cafè de Grup Àbac Produccions i El cant de la balena abandonada de Teatre Humil.

    Fundació Antigues Caixes Catalanes Premi BBVA de Teatre
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorUna espècie estranya
    Següent Article El món del circ celebra 10 anys de Premis Zirkòlika
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025

    Els Terrats en Cultura més diversos tancaran edició amb una lectura dramatitzada del llibre ‘Entreacte(s)’

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Auca 22 de maig de 2025

    Un de cada quatre (per ser optimistes)

    Radiografia de l’assistència teatral a Catalunya: entre les bones dades de públic i la realitat…

    Fem sentir la nostra veu

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un de cada quatre (per ser optimistes)

    Fem sentir la nostra veu

    Un teatre per menjar-se’l

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.