El col·lectiu exigeix canvis estructurals per garantir la qualitat dels ensenyaments artístics.
El sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) ha denunciat públicament la manca d’una especialitat docent pròpia per a les arts escèniques a Catalunya. Tot i que prop d’una cinquantena de centres imparteixen batxillerat artístic amb assignatures d’aquest àmbit, el Departament d’Educació no ofereix cap via directa perquè els docents amb formació específica puguin accedir-hi i consolidar la seva plaça.
Aquesta anomalia fa que molts professionals treballin sota especialitats com música o llengua catalana, o amb nomenaments provisionals, fet que els deixa en una situació d’inseguretat jurídica i laboral. El Departament ha obert recentment una borsa específica (cos 594), però la mesura és insuficient: la prova associada no garanteix la qualitat ni resol la precarietat dels docents que ja fa anys que imparteixen aquestes matèries.
Des del col·lectiu es reclama la creació d’una especialitat d’arts escèniques dins del cos de secundària, amb oposicions pròpies i el reconeixement de les titulacions específiques. Asseguren que només així es podrà garantir la continuïtat i la qualitat d’uns ensenyaments que són clau en la formació artística del jovent.
Més informació al web de l’AADPC.