Comencem la setmana amb la recomanació trimestral de llibres teatrals. En aquesta ocasió, dos reculls d’autoria contemporània i un assaig sobre les aplicacions del teatre en àmbits socials. Bona lectura!
‘Las últimas’, de Lucía Carballal.
La Uña Rota, 253 pàgines.
Com ens relacionem amb la idea del progrés, del creixement, de l’autorealització? Els personatges de les cinc obres de la madrilenya Lucía Carballal que es poden llegir en aquest volum oscil·len entre la necessitat de prosperar i el desig, a vegades frustració, de quedar-se enrere, fora d’aquest present en etern moviment. Formada a la Resad, a l’Institut del Teatre i a la Universitat der Künste de Berlín, la dramaturga nascuda el 1984 és autora d’una desena de peces presentades sobretot a la seva ciutat natal.
‘Llàtzer Garcia. Teatre reunit (2009-2021)’
Arola, 432 pàgines.
Un recull de les principals obres que l’autor ha escrit al llarg dels darrers dotze anys, amb peces breus incloses. El teatre de Garcia neix de les històries locals que li són properes i fa ressonar les seves preguntes i contradiccions. El volum arriba de la mà d’una editorial que ja és referent en la publicació del teatre contemporani en català. Val la pena mencionar també altres novetats de la col·lecció que se centren en autors com Jordi Oriol o Pau Miró.
‘Actuando en el templo de Vesta. Teatro social. Teatro de lxs oprimidxs. Teatro foro,’ de Patricia Trujillo López
Asqc / Quality Press, 418 pàgines.
Un assaig a partir dels beneficis del teatre social cap a una transformació global positiva i justa. Una exploració cap als punts de trobada entre la creació escènica i la investigació social, amb una mirada feminista i des de la investigació participativa. La sociòloga Patricia Trujillo escriu aquest llibre a partir d’experiències realitzades a Andalusia sobre igualtat, gènere i relacions afectives, amb la voluntat que les seves conclusions siguin aplicables a altres contextos i temàtiques.