Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Els XXIV Premis Max ja tenen finalistes
    Actualitat

    Els XXIV Premis Max ja tenen finalistes

    EntreactePer Entreacte30 de juliol de 2021Actualitzat:30 de juliol de 2021No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Joan Carreras a 'Història d'un senglar'

    Les tres germanes i Història d’un senglar aconsegueixen dues nominacions en una edició en què cap producció teatral catalana opta al premi a Millor Espectacle.

    Els Premis Max ja han presentat els finalistes de la seva XXIV edició. Les tres germanes del Teatre Lliure opta als premis a Millor Adaptació o Versió d’Obra Teatral per a Marc Artigau, Cristina Genebat i Julio Manrique i a Millor Actriu per a Mireia Aixalà. També Història d’un senglar (o alguna cosa de Ricard), del Grec 2020 i Temporada Alta, pot guanyar dues estatuetes: Millor Actor per Joan Carreras i Millor Disseny d’Espai Escènic per Laura Clos. Altres candidatures catalanes són les de Clara Peya, que opta al premi per la composició musical de Suite TOC núm. 6, Xirriquiteula Teatre amb Laika com a muntatge familiar i Brodas Bros amb Around the world en la categoria Millor Espectacle de Dansa.

    “Les tres germanes” pot guanyar dos premis: Millor Actriu (Mireia Aixalà) i Millor Adaptació (Marc Artigau, Cristina Genebat i Julio Manrique). ©Sílvia Poch

    En l’àmbit de l’autoria teatral, Anna Maria Ricart Codina pot guanyar premi per Encara hi ha algú al bosc. Comparteix opció amb el valencià Alfredo Sanzol, que també apareix en les categories Millor Espectacle de Teatre i Millor Direcció d’Escena per El bar que se tragó a todos los españoles, la producció del Centro Dramático Nacional que s’ha pogut veure aquesta temporada al Lliure. Els tercers candidats a l’autoria (i també a la direcció d’escena) són els catalans Nao Albet i Marcel Borràs, que aquest any han presentat a Madrid Atraco, paliza y muerte en Agbanäspach, l’espectacle que van estrenar el 2013 al Teatre Nacional de Catalunya com a últim projecte T6. Tot i aquests finalistes, aquest any no hi ha cap muntatge català que hagi arribat a la categoria de Millor Espectacle de Teatre.

    Inscrits, candidats i finalistes

    Aquest any, es van inscriure els premis un total de 439 títols. En una primera fase, tres jurats territorials (Madrid, Catalunya i altres comunitats) van seleccionar 191 produccions candidates. Finalment han passat a l’última fase 38 propostes escèniques, amb 66 finalistes repartits en 20 candidatures. Els guanyadors es donaran a conèixer el 4 d’octubre en una gala al teatre Arriaga de Bilbao. En ella, també es concediran tres premis especials: el Max d’Honor 2021 a l’actriu Gemma Cuervo, el Max Aficionat o de Caràcter Social per l’escola amateur Teatro Estudio de San Sebastián i el Premi Max del Públic.

    Els guardons, organitzats per la Fundació SGAE des de 1998, pretenen estimular i reconèixer el talent dels professionals del teatre i la dansa a escala estatal, a més de promoure les propostes de la temporada.

    Podeu consultar el llistat complet de finalistes aquí.

    Història d'un senglar Les tres germanes Premis Max
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorJordi Llovet, de projecte en projecte
    Següent Article Sis propostes escèniques per a l’agost
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025

    Els Terrats en Cultura més diversos tancaran edició amb una lectura dramatitzada del llibre ‘Entreacte(s)’

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.