Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Festivals»FiraTàrrega aposta pel carrer com espai de diàleg
    Festivals

    FiraTàrrega aposta pel carrer com espai de diàleg

    EntreactePer Entreacte8 de setembre de 2016No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Artonik obrirà l’edició amb The Colour of Time

    Artistes de nou països diferents, veus dispars i cultures llunyanes (de Xile a Corea, Polònia o els Estats Units) que es trobaran a Tàrrega per celebrar el que ens uneix i rebutjar el que ens separa. I el que ens uneix són les arts de carrer, l’ocupació de l’espai públic per al circ, la dansa, les arts escèniques i les audiovisuals, la comunió que es produeix entre artistes i ciutadans.

    Enguany iniciem un trienni de fires en què incidirem en tres grans eixos, la interculturalitat (2016), la participació (2017) i l’ús de l’espai públic (2018), explica Jordi Duran, director artístic de FiraTàrrega, que es va inaugurar ahir i omplirà la capital de l’Urgell d’arts escèniques fins a l’11 de setembre.

    L’espectacle inaugural de la Fira 2016 és tota una declaració d’intencions: la companyia francesa Artonik obrirà l’edició amb The Colour of Time, un clam per la interculturalitat i el mestissatge. Ja el 2011 tenien moltes ganes de pronunciar-se artísticament sobre els episodis violents que s’estaven vivint a la perifèria de París, i el festival Holi de l’Índia [conegut com el festival dels colors i de l’amistat] els va servir per teixir la peça. Un espectacle itinerant i participatiu, en què han involucrat els mateixos veïns de Tàrrega.

    Els italians Ondadurto Teatro (Café Europa), la companyia de Corea del Sud CCOT (Massager), o els mexicans Universiteatro & Gorguz Teatro (Misa fronteriza) són alguns dels grups internacionals d’una fira que posa el focus artístic en Xile –Teatro Niño Proletario (Fulgor), Teatro Container (La cocina pública)– i en la qual participen companyies de casa nostra, com Obskené (Manifesta), Roberto G. Alonso (A mí no me escribió Tennessee Williams), LaminimAL (Apocapypse Uploaded), Les impuxibles (Limbo) o Fundación Collado-Van Hoestenberghe (Si sabes lo que hay).

    També el cartell de FiraTàrrega 2016, del qual s’han fet versions en àrab, hebreu, llatí, ciríl·lic i xinès, posa en primer terme el caràcter multicultural de la cita. Volem que la interculturalitat ens plantegi preguntes, que provoqui coses, que sigui un generador de projectes. Volem que ens faci pensar si les nostres programacions estan atentes al que passa arreu, superar la visió eurocentrista que molts tenim.

    Publicitat
    actualitat festivals Fira Tàrrega notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anterior'Camí de festa' obre les celebracions pels 40 anys del Teatre Lliure
    Següent Article FiraTàrrega, mercat d'arts escèniques
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    ‘Ànima’ i ‘La tercera fuga’ encapçalen les nominacions als Premis Butaca 2025

    7 d'octubre de 2025

    Les estrenes i festivals més importants de la tardor audiovisual

    4 d'octubre de 2025

    El FITT tanca la 12a edició amb un 93% d’ocupació i més de 6.200 espectadors

    8 de setembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    A fons 31 d'octubre de 2025

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    Dues actrius que van marcar època El 26 de maig passat, el Teatre Romea va acollir l’acte…

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.