Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»La prevenció del Coronavirus tanca la cultura
    Actualitat

    La prevenció del Coronavirus tanca la cultura

    EntreactePer Entreacte13 de març de 2020Actualitzat:13 de març de 2020No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    El món de la cultura s’ha vist greument afectat per les mesures de contenció dictades per les autoritats sanitàries per minimitzar la propagació del Coronavirus. Cada cop eren més els equipaments i esdeveniments culturals que cancel·laven, ajornaven o reduien l’aforament de les seves activitats fins que, finalment, molts han acabat tancant. És el cas de teatres, museus i biblioteques. El sector ja ha aixecat la veu.

    La Generalitat de Catalunya ha instat a prohibir les activitats col·lectives amb més de 1.000 persones, ja sigui en espais oberts o tancats, i a reduir l’aforament a un terç de la seva capacitat a les sales amb capacitats inferiors per tal de garantir les distàncies mínimes de seguretat. Aquesta mesura –fortament criticada pel sector– ha obligat la majoria d’equipaments a tancar les portes durant, com a mínim, 15 dies. És a dir, amb data fins al 26 de març.

    Si inicialment alguns teatres havien cancel·lat o mirat d’ajornar les seves funcions –com el TNC, el Lliure, el Mercat de les Flors, el Romea, La Villarroel, el Goya, el Condal, el Victòria, el Coliseum, el Tívoli, el Maldà, la Sala Flyhard, Versus Glòries, Atrium, Luz de Gas, La Puntual, Almazen, Sala Fènix, Ateneu 9Barris i Eòlia Teatre, entre d’altres de Barcelona i del conjunt del país– i d’altres sales optaven per desenvolupar totes o part de les representacions reduint l’ocupació al terç fixat –com la Beckett, el Tantarantana, el Teatre del Raval, l’Aquitània o l’Antic Teatre–, finalment el conjunt de l’oferta escènica de Catalunya (també els museus i les biblioteques) s’ha vist obligada a tancar portes.

    També s’han suspès fires i festivals com el Flic i la Mostra Igualada, i altres esdeveniments com el Festival de Titelles de Barcelona, la Festa del Pallasso a La Pedrera, el Festival de cinema Ohlala! i la Quinzena Metropolitana de Dansa (aquesta exclusivament en relació a les activitats programades a l’aire lliure), entre molts altres, s’han posposat.

    El llistat no para d’actualitzar-se amb greus conseqüències per la cultura del país. En aquest sentit, ADETCA ha emès un comunicat lamentant l’actuació del govern i en què indica que no s’ha escoltat el sector ni s’han tingut en compte la dificultat d’implementar els protocols, així com els greuges que comportaran, especialment a nivell econòmic.

    Pel proper dilluns 16 de març al matí, l’AADPC ha convocat una reunió d’urgència per abordar la problemàtica. Continuarem informant.

    Publicitat
    coronavirus covid-19 Cultura
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorEntreacte i l’AADPC ens adherim a la convocatòria feminista del 8M
    Següent Article ‘Europa Bull’ i ‘Falaise’ encapçalen les nominacions dels Premis de la Crítica
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    29 d'octubre de 2025

    La Perla 29 porta la paraula “al límit” en una temporada amb Shakespeare, Racine i Koltès

    14 d'octubre de 2025

    23 propostes converteixen el Festival Escena Poblenou en un laboratori d’arts vives

    8 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    A fons 31 d'octubre de 2025

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    Dues actrius que van marcar època El 26 de maig passat, el Teatre Romea va acollir l’acte…

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.