Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»La prevenció del Coronavirus tanca la cultura
    Actualitat

    La prevenció del Coronavirus tanca la cultura

    EntreactePer Entreacte13 de març de 2020Actualitzat:13 de març de 2020No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    El món de la cultura s’ha vist greument afectat per les mesures de contenció dictades per les autoritats sanitàries per minimitzar la propagació del Coronavirus. Cada cop eren més els equipaments i esdeveniments culturals que cancel·laven, ajornaven o reduien l’aforament de les seves activitats fins que, finalment, molts han acabat tancant. És el cas de teatres, museus i biblioteques. El sector ja ha aixecat la veu.

    La Generalitat de Catalunya ha instat a prohibir les activitats col·lectives amb més de 1.000 persones, ja sigui en espais oberts o tancats, i a reduir l’aforament a un terç de la seva capacitat a les sales amb capacitats inferiors per tal de garantir les distàncies mínimes de seguretat. Aquesta mesura –fortament criticada pel sector– ha obligat la majoria d’equipaments a tancar les portes durant, com a mínim, 15 dies. És a dir, amb data fins al 26 de març.

    Si inicialment alguns teatres havien cancel·lat o mirat d’ajornar les seves funcions –com el TNC, el Lliure, el Mercat de les Flors, el Romea, La Villarroel, el Goya, el Condal, el Victòria, el Coliseum, el Tívoli, el Maldà, la Sala Flyhard, Versus Glòries, Atrium, Luz de Gas, La Puntual, Almazen, Sala Fènix, Ateneu 9Barris i Eòlia Teatre, entre d’altres de Barcelona i del conjunt del país– i d’altres sales optaven per desenvolupar totes o part de les representacions reduint l’ocupació al terç fixat –com la Beckett, el Tantarantana, el Teatre del Raval, l’Aquitània o l’Antic Teatre–, finalment el conjunt de l’oferta escènica de Catalunya (també els museus i les biblioteques) s’ha vist obligada a tancar portes.

    També s’han suspès fires i festivals com el Flic i la Mostra Igualada, i altres esdeveniments com el Festival de Titelles de Barcelona, la Festa del Pallasso a La Pedrera, el Festival de cinema Ohlala! i la Quinzena Metropolitana de Dansa (aquesta exclusivament en relació a les activitats programades a l’aire lliure), entre molts altres, s’han posposat.

    El llistat no para d’actualitzar-se amb greus conseqüències per la cultura del país. En aquest sentit, ADETCA ha emès un comunicat lamentant l’actuació del govern i en què indica que no s’ha escoltat el sector ni s’han tingut en compte la dificultat d’implementar els protocols, així com els greuges que comportaran, especialment a nivell econòmic.

    Pel proper dilluns 16 de març al matí, l’AADPC ha convocat una reunió d’urgència per abordar la problemàtica. Continuarem informant.

    Publicitat
    coronavirus covid-19 Cultura
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorEntreacte i l’AADPC ens adherim a la convocatòria feminista del 8M
    Següent Article ‘Europa Bull’ i ‘Falaise’ encapçalen les nominacions dels Premis de la Crítica
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    ‘El barquer’, l’obra més guardonada als Premis Teatre Barcelona

    29 de setembre de 2026

    A jugar: el TNT reivindica el risc de les noves tendències

    28 de setembre de 2026

    “L’exhibició de teatre familiar amb mirada empresarial és deficitària” – Jove Teatre Regina

    25 de setembre de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 2 d'octubre de 2026

    Claud Hernández, actriu riu

    FAMA FOMO FUMU!, del 7 al 18 d’octubre a la Sala Beckett. Al setembre, la…

    Representar Europa

    TTE: 40 anys darrere el teló

    ‘El barquer’, l’obra més guardonada als Premis Teatre Barcelona

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 234 • Tardor 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Claud Hernández, actriu riu

    Representar Europa

    TTE: 40 anys darrere el teló

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.

    imunify-bot-check