Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Mor Joan Castells, director i pedagog teatral
    Actualitat

    Mor Joan Castells, director i pedagog teatral

    EntreactePer Entreacte6 de novembre de 2026Actualitzat:6 de novembre de 2026No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Joan Castells © MAE

    Va fundar El Teatrí amb Lola Lizaran i va formar diverses generacions d’intèrprets a l’Institut del Teatre

    Publicitat

    El director, dramaturg i pedagog teatral Joan Castells ha mort aquest dijous 5 de novembre als 79 anys. Vinculat als escenaris des dels seus inicis com a actor a La Passió d’Esparreguera, va desenvolupar una trajectòria de més de cinc dècades en què va combinar la direcció escènica, la docència i la gestió teatral. Al llarg de la seva carrera va dirigir prop de setanta muntatges.

    El 1973 es va incorporar com a professor a l’Institut del Teatre, on va impartir interpretació, direcció escènica i tallers de text fins al 2013. També va dirigir l’Escola Superior d’Art Dramàtic entre el 2006 i el 2009. La seva tasca pedagògica va tenir un pes important en la formació de diverses generacions de professionals de l’escena catalana.

    Un dels projectes més destacats de la seva trajectòria va ser El Teatrí, companyia que va fundar el 1977 amb el seu germà Francesc Castells i l’actriu Lola Lizaran. La formació va desenvolupar una dotzena de muntatges i va portar els seus espectacles a diferents escenaris de Catalunya i de fora del país. Castells també va impulsar la companyia Parracs i va participar en la creació del Festival Lola d’Esparreguera.

    En l’àmbit institucional, va dirigir el Festival Internacional de Teatre de Sitges el 1991 i va formar part del consell artístic del Teatre Nacional de Catalunya entre el 1998 i el 2005. En aquest període es va responsabilitzar de les àrees de teatre infantil i dansa. També va exercir la crítica teatral en diverses publicacions i va treballar en la recuperació i edició de textos de l’autor Juli Vallmitjana.

    La seva vinculació amb Esparreguera es va mantenir al llarg dels anys. Després dels seus inicis a La Passió, en va tornar a assumir la direcció durant les temporades 2005 i 2006. El setembre passat va presentar El temple de la comèdia, publicat per l’Editorial Aparté, un llibre que recorre el món del teatre a través dels espais, els oficis i les persones que el fan possible.

    Publicitat
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorCombatre el FOMO a cop de reposició
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Combatre el FOMO a cop de reposició

    5 de novembre de 2026

    Els Gaudí baten el rècord de cinema en català

    3 de novembre de 2026

    Mor Joan Campabadal, actor, fotògraf i docent

    2 de novembre de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Actualitat 6 de novembre de 2026

    Mor Joan Castells, director i pedagog teatral

    Va fundar El Teatrí amb Lola Lizaran i va formar diverses generacions d’intèrprets a l’Institut…

    Combatre el FOMO a cop de reposició

    Els Gaudí baten el rècord de cinema en català

    Mor Joan Campabadal, actor, fotògraf i docent

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 234 • Tardor 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Mor Joan Castells, director i pedagog teatral

    Combatre el FOMO a cop de reposició

    Els Gaudí baten el rècord de cinema en català

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.

    imunify-bot-check