La revista Entreacte, l’única publicació en català dedicada a les arts escèniques i audiovisuals, fa 35 anys. Per celebrar-ho, la capçalera acaba de presentar nou disseny tant del suport en paper com del portal web entreacte.cat.
Dilluns va tenir lloc la presentació del nou número mitjançant una festa a l’espai cultural la Muriel de Barcelona. La celebració es va iniciar amb una taula rodona amb convidats de diferents branques del sector cultural. Junts van plantejar una reflexió de futur sobre els pròxims 35 anys, eix temàtic també de l’especial amb què la revista commemora les tres dècades i mitja d’existència, número 222 que ja es pot adquirir online mitjançant l’iQuiosc, en format físic a través de subscripció o als punts de venda habituals.
L’aniversari ve a tancar un any especialment positiu per a la capçalera, que fa uns mesos va recollir el Premi a la Millor Revista de Catalunya en els guardons que entrega l’Associació de Publicacions Periòdiques. El jurat va reconèixer Entreacte com “un referent” per al sector, un mitjà consolidat tant entre el públic general com especialitzat.
Una mirada al futur
El número 222 amb què Entreacte celebra els 35 anys s’ha plantejat com una reflexió al voltant dels reptes i desafiaments que tindrà el sector en els pròxims anys. Hi participen 35 veus diferents de la gestió, la creació i el periodisme cultural, signatures consolidades com les de Sergi Belbel, Carme Portaceli, Juan Carlos Martel, Àngels Margatit i Xavier Albertí al costat d’altres aportacions de veus crítiques del panorama alternatiu.
El nou disseny tant de la revista com del web també es planteja com una eina de futur que s’adapta als nous reptes comunicatius del segle XXI. La revista en paper consolida el seu format reflexiu amb una maquetació més lleugera, acolorida i dinàmica, un pas endavant que la consolida com un objecte de col·lecció. El web s’impregna també d’aquest esperit amb una nova estructura i una forma de presentar els continguts més fresca i visual, amb més espais per a la interacció i adaptabilitat a tota classe de navegadors mòbils.
35 anys mirant al futur
La festa de celebració d’aniversari va comptar amb la presència d’amics, subscriptors, col·laboradors i professionals del sector. A la taula rodona d’obertura de l’acte, ‘Mirant al futur’, van intervenir Josep Vives Gràcia, director general de Promoció Cultural i Biblioteques; Ester Bartomeu, vicepresidenta de l’AADPC (l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya); Jordi B. Oliva, president de PROA (Federació de Productores Audiovisuals), a més de Carla Coll i Camille Latron, del Col·lectiu Desasosiego.
L’acte va concloure amb un brindis pel futur de la revista i del sector.
Entreacte, un model de futur
Nascuda el 1988 i de caràcter trimestral, Entreacte és la revista degana en l’àmbit de les arts escèniques i audiovisuals. La capçalera es caracteritza per informar i elaborar articles en profunditat de la mà d’un ampli ventall de col·laboradores i col·laboradors experts en teatre, cinema, sèries i un llarg etcètera. Amb la feina diària que representen suports complementaris com la pàgina web (entreacte.cat) i les xarxes socials, la publicació treballa per aportar punts de vista diversos, mirades transversals i sempre amb la passió que procura impregnar en pàgines i lectors.
L’AADPC, a través de la seva Secretaria de Cultura, edita la capçalera amb un suport valent i continuat, apostant fort per la independència del treball dels professionals del periodisme i l’acadèmia. Tot per mantenir un espai de reflexió, trobada i llibertat entre les diferents veus del sector cultural i el públic aficionat, la revista de tot un col·lectiu que sense Entreacte no tindria cap altre mitjà de reflexió col·lectiva dedicat en exclusivitat.
Al llarg de la seva història Entreacte ha encadenat les direccions d’Enric Cervera, Andreu Solsona, Tona Gusi, Carme Tierz i l’actual, amb Manuel Pérez i Muñoz al capdavant des de 2018 fent tàndem amb Núria Cañamares en la sotsdirecció. L’equip es completa amb Xavier Alamany, encarregat del disseny gràfic i la maquetació, i Alba Cuenca, gestora de les xarxes socials, a més de la correcció d’Àlex López Fructuoso i Ediciones Rondas, encarregats de la impressió.