Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»L’Alternativa celebra la seva 28a edició
    Actualitat

    L’Alternativa celebra la seva 28a edició

    EntreactePer Entreacte19 de novembre de 2021Actualitzat:17 de desembre de 2021No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    'Del otro lado' de Iván Guarnizo forma part de la Secció Oficial Nacional de L'Alternativa

    Fins al 28 de novembre, el Festival de Cinema Independent de Barcelona torna a la presencialitat a diferents espais de la ciutat. La programació en línia continuarà a Filmin una setmana més, fins al 5 de desembre. En les diferents seccions oficials competiran 15 llargmetratges i 24 curtmetratges, als que s’ha de sumar les sessions especials i una variada selecció de tallers, seminaris i classes magistrals.

    El Festival de Cinema Independent l’Alternativa es troba aquests dies immers en la seva 28a edició. En la secció Oficial Internacional competeixen 8 pel·lícules que juguen amb la ficció, l’assaig, l’híbrid i l’inesperat, certificades per alguns dels més importants festivals d’autor del món. Entre les direccions que s’hi poden veure hi ha noms com Miguel Ángel Blanca, Theo Anthony, Tin Dirdamal, la debutant Natalia Garayalde, Zoé Chantre, Angelo Madsen Minax, Alice Diop i Jean-Gabriel Périot. En la Secció Nacional hi trobem set llargmetratges i onze curtmetratges que entremesclen ficció, no-ficció, assaig, animació i experimental. En aquest apartat hi trobem noms com Arantza Santesteban, que ve de guanyar el DocsLisboa; Iván Guarnizo, molt ben rebut al Festival de Málaga; Guillermo G. Peydró; Aitor Merino; Miguel Eek; David Pantaleón i Filip Martinovic.

    A les Sessions Especials, es podran veure títols com Canto cósmico. Niño de Elche, de Marc Sempere i Leire Apellaniz, una biografia coral del Niño de Elche; City Hall de Frederick Wiseman; Courtroom 3H, d’Antonio Méndez Esparza, i The Story of Looking de Mark Cousins. Aquest diumenge, el mexicà Tin Dirdamal, també present a la Secció Oficial, projectarà fora de concurs So vertical. I també se celebrarà una trobada amb Médicos Sin Fronteras amb motiu d’Stop Filming Us, de Joris Postema, sobre la (im)possibilitat de desfer-nos de les conseqüències del colonialisme. La cloenda es farà el diumenge 28 amb la projecció d’Edna, d’Eryk Rocha, un retrat sorprenent de l’autopista transbrasilera.

    Una de les novetats de l’edició és la secció Satèl·lits, en què s’ha convidat a tres cineastes nacionals amb trajectòries destacades o amb òrbites que s’han anat creuant amb la de l’Alternativa: Oskar Alegria, Manuel Muñoz Rivas i Carla Simón aproparan el seu univers cinematogràfic i el dels seus referents, a més d’oferir diverses classes magristrals i seminaris. La seu principal del festival serà un any més el CCCB, si bé també hi haurà activitats i projeccions a la Filmoteca de Catalunya, el cinema cooperatiu Zumzeig i el cinema Maldà. Les pel·lícules de les seccions oficials es projectaran fins al 20 de novembre i les Sessions Especials s’allargaran fins al 28. Paral·lelament, algunes de les projeccions estaran disponibles a Filmin fins al 5 de desembre.

    Publicitat
    Cinema independent L'Alternativa
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorPlans per a tota la família
    Següent Article On són els continguts per a joves en català?
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Aitana i El Mago Pop compren el Teatre Aquitània de Barcelona

    14 de juliol de 2026

    Una òpera de molts rals tenyida de gris

    30 de juny de 2026

    L’AADPC tindrà nova junta amb Anna Casas com a presidenta

    26 de juny de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Actualitat 14 de juliol de 2026

    Aitana i El Mago Pop compren el Teatre Aquitània de Barcelona

    L’operació confirma l’interès de l’il·lusionista per adquirir una nova sala a la ciutat. La cantant…

    Georgina Balart, estiu trepidant

    El Grec es mira al mirall de la pantalla

    Somnis d’una nit d’estiu

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 233 • Estiu 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Aitana i El Mago Pop compren el Teatre Aquitània de Barcelona

    Georgina Balart, estiu trepidant

    El Grec es mira al mirall de la pantalla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.