Una mitjana d’ocupació de quasi el 70% i 113.143 espectadors (3.000 més que l’anterior període), aquests són els números globals de la primera temporada programada per Xavier Albertí al TNC després que agafés el relleu de Sergi Belbel en els pitjors números històrics de l’equipament.
Les xifres presentades ahir, però, encara es mantenen allunyades dels 170.00 espectadors i el 74% d’ocupació de temporades com la 2009-2010.Tanmateix, entre el balanç s’ha volgut destacar el paper dinamitzador del centre amb 23 muntatges estrenats, 22 dels quals en règim de productor.
En xifres de contractació, 323 professionals han format part dels equips artístics dels muntatges: 176 a escena (actors, músics, ballarins o cantants) i 147 darrere l’escenari en qualitat de directors, escenògrafs, figurinistes, etc.
Els tres espectacles més vistos de la temporada han estat La rosa tatuada (25.557 espectadors i 82% d’ocupació), Doña Rosita la Soltera o el lenguaje de las flores (21.998 espectadors i 76% d’ocupació) i el El joc de l’amor i de l’atzar (17.297 espectadors i 52% d’ocupació).
Un altra de les fites de la temporada ha estat la recuperació de la Sala Tallers (tancada provisionalment la temporada passada), que va programar les activitats de recuperació del patrimoni englobades a l’epicentre Pitarra amb 71 funcions i un 81% de l’ocupació.
POLÈMIQUES PRESSUPOSTÀRIES
Dilluns, a la taula rodona organitzada per Entreacte Teatre en temps difícils. L’hora dels artistes l’actor Pep Cruz va atacar els centres de producció que que gasten el 80% del pressupost en estructura i que destinen una inversió milionària per fer un Marivaux, en al·lusió directa al TNC. En una entrevista publicada pel diari Ara, Albertí va qualificar les paraules de Cruz d’afirmació desinformada, requadrant el polèmic muntatge dins un diàleg amb cultures veïnes.