Fidel als seus eixos habituals, el festival presentarà 92 espectacles entre el 18 de setembre i el 12 de desembre.
La 34a edició de Temporada Alta s’ha presentat dijous a Girona amb una idea clara: continuïtat. El nou director, Narcís Puig, aposta per mantenir l’essència del festival, “una línia perfectament reconeixible, la que va marcar Salvador Sunyer, amb unes formes molt clares i definides”. Un canvi tranquil, per tant, que preserva els eixos del festival: la producció i coproducció d’espectacles, la projecció internacional i el suport a la creació catalana. “No seria aquí si Salvador Sunyer no hagués fet les 30 i pico edicions anteriors”, ha rematat Puig en homenatge al seu antecessor.

El festival comptarà amb 92 espectacles (18 menys que l’any passat) i 62.326 entrades a la venda. Entre els grans reclams internacionals hi figuren el Hamlet de Thomas Ostermeier, que torna a Catalunya 17 anys després, Le Sommet de Christoph Marthaler i ID EVOLUTION del Cirque Éloize. També s’hi veuran creadores que estan marcant tendència com Miet Warlop, Galin Stoev o el Collectif Bilaka. Una de les grans estrenes serà SEPPUKU. El funeral de Mishima o el placer de morir, d’Angélica Liddell, programada insòlitament a les 5.45 del matí per fer coincidir el final de l’espectacle amb la sortida del sol. Serà la segona producció d’un espectacle de la creadora que fa la seva estrena absoluta al festival després de Vudú (3318) Blixen.
Una part de la programació internacional s’agruparà entorn del Big Bang (20 al 23 de novembre), cicle que tornarà a ser el punt de trobada de programadors internacionals i creadors locals. En aquesta edició es concentraran deu espectacles amb vocació de circulació exterior, combinant figures consolidades de fora amb noms catalans ja reconeguts internacionalment —Agrupación Señor Serrano, Roser López Espinosa— i altres artistes emergents com Lorena Nogal, Oriol Pla i Pau Matas o la companyia La Mula.

La Connexió Iberoamèrica tornarà a ser un dels trets distintius, amb vuit propostes de l’Uruguai, Mèxic, Argentina o Xile, amb noms com Gabriel Calderón (Ai! La misèria ens farà feliços, una de les produccions destacades amb “un repartiment de luxe” d’intèrprets catalans), Conchi León o Marina Otero. I al costat dels internacionals, Temporada Alta reforça la creació local amb 22 coproduccions i 28 estrenes absolutes, entre les quals Nosaltres, els sense nom (Mos Maiorum i Joan Yago), ABECEDARI (La Moukhles & Sentís) o Els darrers sis dies (Marta Barceló). El dramaturg i director Josep Maria Miró hi serà present amb tres peces: El Monstre, La Majordoma i Sicalíptiques.

El festival reforça també l’aposta pel talent jove i la captació de nous públics. Torna el paquet Artèria, amb descomptes i avantatges per a menors de 30 anys, a més d’entrades a 10 euros si hi ha disponibilitat el mateix dia de la funció. Es recupera el format de proximitat dels Llibràlegs, lectures a les biblioteques de diferents barris de la ciutat. Entre les iniciatives comunitàries destaca Serà un dia que durarà anys, dels Hermanos Ibarra, amb un cor ciutadà a partir de cançons d’Ovidi Montllor, una experiència gratuïta i participativa a Salt.
Extensió a Barcelona
Una de les principals novetats d’aquesta edició és el Flaix de tardor, que se celebrarà del 21 d’octubre al 15 de novembre en sis teatres de Barcelona capital. La iniciativa neix amb el suport de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona i vol situar alguns dels grans noms internacionals en el mapa escènic barceloní en paral·lel al festival gironí.
El programa inclou set espectacles de primer nivell, entre ells Coup Fatal d’Alain Platel al Teatre Lliure, Le voci di Dante amb Toni Servillo al Teatre Goya o Phèdre! de François Gremaud, a més de propostes de creadors com Romina Paula, Forced Entertainment o Gabriel Chamé Buendia. Segons Narcís Puig, es tracta d’un altre projecte independent del festival, una “programació internacional complementària a la del Festival Grec o d’altres espais” que programes espectacles de fora, però ha volgut subratllar que “Temporada Alta continua passant a Girona i Salt, perquè és aquí on volem que la gent vingui a veure espectacles”.
