Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»‘Opening Night’, de La Veronal, triomfadora en els Premis de la Crítica
    Actualitat

    ‘Opening Night’, de La Veronal, triomfadora en els Premis de la Crítica

    EntreactePer Entreacte22 de març de 2022Actualitzat:22 de març de 2022No hi ha comentaris4 Minuts de lectura
    Foto de família dels XXIV Premis de la Crítica ©Martí E. Berenguer

    La litúrgia de las horas de Juan Carlos Lérida acapara els premis de dansa: millor espectacle i ballarí.

    Els XXIV Premis de la Crítica d’Arts Escèniques es va entregar dilluns al Teatre Romea amb un clar guanyador, l’espectacle Opening Night, de La Veronal, que s’ha emportat cinc dels set guardons als quals optava: Espectacle Nacional de Teatre, Direcció per Marcos Morau, Espai Escènic per Max Glaenzel, Vestuari per Sílvia Delagneau i Il·luminació per Bernat Jansà.

    Dos espectacles més que també han recollit tres dels quatre premis que podien guanyar, són La filla del mar de La Barni Teatre (Focus i Grec 2021 Festival de Barcelona) que ha guanyat els premis Musical, Actriu de Musical (Clara Solé) i Música Original o Adaptada (Marc Sambola). L’altre espectacle amb tres guardons és M’hauríeu de pagar (Atrium Produccions), que s’ha emportat els premis Espectacle de petit format, Actriu protagonista (Àurea Márquez) i Text (Jordi Prat i Coll).

    En la categoria de dansa, La liturgia de las horas ha guanyat dos reconeixements, el d’Espectacle Nacional i el de Ballarí per al seu creador Juan Carlos Lérida. En circ, MDR (Mort de Riure) de Los Galindos s’ha convertit en la primera proposta que guanya en aquest nou jurat, mentre que el Millor espectacle d’arts de carrer ha estat Ciutat Dormitori, la proposta del Teatre Lliure i Contenidos Superfluos ideada per Pau Masaló. Finalment, La motxilla de l’Ada, de Teatre al detall, va ser l’espectacle destacat en la categoria de familiar.

    Juan Carlos Lérida recull un dels guardons a l’espectacle ‘La liturgia de las horas’

    Presentada per Jofre Font i Judit Martín, la gala va comptar amb l’actuació de la creadora Diana Pla Solina. Els tres premis honorífics han anat a parar a La Cubana –recollit pel director Jordi Milan amb una nodrida representació de la companyia–, la companyia Q-arts Teatre –Anna Güell va pronunciar un discurs emotiu i reivindicatiu dels feminismes i el pacifisme–, i la Sala La Planeta de Girona.

    Palmarès complet dels premis

    TEATRE XXIV

    Premi Gonzalo Pérez de Olaguer

    La Cubana

    Premi Maria José Ragué

    Q-Ars Teatre

    Sala

    La Planeta

    Espectacle

    Opening Night – La Veronal, Teatre Nacional de Catalunya, Centro de Cultura Contemporánea Condeduque i Romaeuropa Festival

    Espectacle internacional

    Bros – Temporada Alta I altres coproductors internacionals

    Direcció

    Marcos Morau per Opening Night

    Actriu Principal

    Àurea Márquez per M’hauríeu de pagar

    Actor Principal

    Joan Carreras per Història d’un senglar o alguna cosa de Ricard

    Actriu de Repartiment

    Mònica López per De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda

    Actor de Repartiment

    Nao Albet per Billy’s violence

    Actriu de Musical

    Clara Solé per La filla del mar

    Actor de Musical

    Jordi Vidal per Guillermotta

    Musical

    La filla del mar – Focus i Grec 2021 Festival de Barcelona

    Text

    Jordi Prat i Coll per M’hauríeu de pagar

    Adaptació / Dramatúrgia

    Anna M. Ricart per Encara hi ha algú al bosc

    Petit Format

    M’hauríeu de pagar – Atrium Produccions

    Espai escènic

    Max Glaenzel per Opening Night

    Il·luminació

    Bernat Jansà per Opening Night

    Vestuari

    Sílvia Delagneau per Opening Night

    Eines digitals

    Marc Homar per P-acte idiota

    Espai Sonor

    Joan Solé per Las canciones

    Música Original / Adaptada

    Marc Sambola per La filla del mar

    Noves tendències

    Hermafrodites a cavall o la rebel·lió del desig – Col·lectiu Que No Salga De Aquí

    Revelació

    Andrea Álvarez per Mare de sucre

    DANSA VIII

    Espectacle nacional La liturgia de las horas de Juan Carlos Lérida – Mercat de les Flors, TanzHaus NRW, Ass Flamenco Empírico, Fira Mediterrània de Manresa, festival Sismògraf d’Olot, Terrasa Arts Escèniques i Teatre Artesà del Prat de Llobregat

    Espectacle internacional Reincarnation de Qudus Onikeku – The QDance Company – Lagos Ballarina Sol Picó per Malditas plumas Ballarí Juan Carlos Lérida per La liturgia de las horas

    Coreografia

    Guy Nader i Maria Campos per Made of Space

    Solo Crisálida – Antes Collado

    Mencions Especials

    HOP Festival

    Miguel Marín

    Damien Bazin – Espai sonor d’Orthopedica corporatio

    Paula Miranda – Escenogafia i il·luminació d’ Orthopedica corporatio

    FAMILIAR VIII

    Familiar

    La motxilla de l’Ada de Teatre al detall

    ARTS DE CARRER VII

    Arts de Carrer

    Ciutat dormitori – Teatre Lliure i Contenidos Superfluos

    NOVAVEU V

    Novaveu

    Aquellas que no deben morir – Las Huecas

    CIRC I

    Circ

    MDR (Mort de riure) – Los Galindos

    Menció Especial

    Nits de Circ – Circus Arts Foundation

    Part del jurat dels XXIV Premis de la Crítica
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorIsabelle Bres, pensar el present per salvar el futur
    Següent Article Ara sí que sí: què és teatre jove?
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025

    Els Terrats en Cultura més diversos tancaran edició amb una lectura dramatitzada del llibre ‘Entreacte(s)’

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Auca 22 de maig de 2025

    Un de cada quatre (per ser optimistes)

    Radiografia de l’assistència teatral a Catalunya: entre les bones dades de públic i la realitat…

    Fem sentir la nostra veu

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un de cada quatre (per ser optimistes)

    Fem sentir la nostra veu

    Un teatre per menjar-se’l

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.