Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Pere Arquillué, millor actor als Premis Max
    Actualitat

    Pere Arquillué, millor actor als Premis Max

    EntreactePer Entreacte18 d'abril de 2023Actualitzat:18 d'abril de 2023No hi ha comentaris6 Minuts de lectura
    Pere Arquillué recull el Max © José Maria Reyna / Fundación SGAE

    Runa, de Lali Ayguadé i l’òpera comunitària del Liceu La gata perduda també premiats a la gala celebrada a Cadis.

    ACN – El teatre amb segell català ha rebut aquest dilluns el reconeixement a la creació escènica de l’Estat. La primera òpera comunitària de la Fundació del Liceu, La gata perduda, ha estat distingida com a millor espectacle musical o líric de l’any als XXVI Premis Max. La cerimònia, que ha tingut lloc al Teatre Falla de Cadis i ha estat trufada d’actuacions musicals, ha premiat l’espectacle Runa, de Lali Ayguadé, amb dues estatuetes: la de millor coreografia i intèrpret femenina. L’actor Pere Arquillué ha recollit el primer Max de la seva carrera per l’obra L’adversari, mentre que Marina Salas ha rebut ex aequo amb Marta Nieto el Max per La infamia. Laura Clos ‘Closca’ ha estat reconeguda amb el millor disseny d’il·luminació per Rojos.

    Pere Arquillué © G. Fundación SGAE

    Els més de quatre anys de treball col·lectiu que van suposar La gata perduda han tingut premi. L’obra comptava amb un llibret escrit per la dramaturga Victoria Szpunberg a partir d’una extensa recerca bibliogràfica sobre el barri i una vintena d’entrevistes realitzades amb el veïnat del Raval, font d’inspiració clau per a l’escriptura d’aquesta ficció, i una composició a càrrec d’Arnau Tordera. “El premi prova que els teatres d’òperes ens podem descosir i tornar a arreglar, esdevenint útils per a la societat. L’art comunitari és fonamental”, ha reivindicat el director general de la Fundació del Liceu, Valentí Oviedo en recollir la cèlebre estatueta de la poma. Oviedo ha recordat el més d’un miler de persones que van treballar en una producció amb “1,1 quilòmetres quadrats de diversitat”.

    publicitat
    

    Un dels noms propis de la nit, però, ha estat l’espectacle Runa, que ha estat distingida amb el Max a millor coreografia i millor intèrpret femenina. En recollir el premi, Ayguadé ha dedicat el premi als professionals de la producció, sense els quals seria molt difícil aixecar un espectacle. El protagonisme l’ha compartit amb Pere Arquillué, que s’ha estrenat després d’una llarga trajectòria en els premis organitzats per l’SGAE, que ha reivindicat el seu company a escena en l’obra, Carles Martínez. “El premi hauria de ser ex aequo”, ha conclòs.

    Lali Ayguadé © G. Fundación SGAE

    Una de les estatuetes tècniques, la de millor disseny d’il·luminació, ha anat a parar a les mans de Laura Clos ‘Closca’ per la coproducció del Mercat de les Flors Rojos, de la companyia Miquel Barcelona. L’obra parteix d’una investigació de testimonis de la postguerra i posa en valor la vida clandestina per recuperar el llegat cultural artístic que van marcar una generació. “Gràcies als que ha il·luminat les meves escenografies, però també els que no les han respectat, textures, volums i temps de treball i muntatge, perquè d’ells he après el que no volia ser com a il·luminadora”, ha afirmat dalt l’escenari en recollir l’estatueta.

    Laura Clos ‘Closca’ © G. Fundación SGAE

    Entre els guanyadors de les principals categories hi figuren noms com María Goiricelaya Burón per l’adaptació de Yerma, que ha fet un dels discursos més emocionants de la nit reivindicant totes les formes de maternitat possible. La voluntad de creer, de Buxman Producciones i Teatro Español, ha estat distingit com a millor espectacle de teatre i La reina del metal, de la companyia Vanesa Aibar i Enric Monfort ha estat considerat el millor espectacle de dansa.

    Love, love, love, d’Animasur, ha guanyat el Max a millor espectacle de carrer, mentre que Blancanieves, de La Chana Teatro, ha recollit el de millor espectacle per al públic infantil, juvenil i familiar. El premi a millor autoria teatral ha estat per Eclipse total, de la companyia El Pont Flotant.

    Tricicle i El petit príncep brillen amb llum pròpia

    Entre els premis que ja tenien nom abans de la cita destaca el que ha rebut el Tricicle, el Max d’Honor, pel conjunt de la seva trajectòria. Des de l’escenari, i fent ús en tot moment de l’humor, han reivindicat l’orgull de portar “l’humor gestual i universal” a tot el món. “L’humor és meravellós, reivindiquem un ministeri de l’humor a cada país per garantir el riure de veritat, la vida seria molt millor”, ha afirmat Carles Sans. Paco Mir ha agraït el premi reivindicant la tasca dels humoristes. Finalment, Joan Gracia ha bromejat que el teatre l’ha fet créixer en quilos: “a mi el teatre no m’agrada, m’agrada menjar i menjar bé. Gràcies als viatges he pogut beure i menjar per tot arreu”.

    Tricicle © Maria Reyna / Fundación SGAE

    L’accent català també s’ha notat en el Max Aplaudiment del Públic, que l’ha rebut l’espectacle familiar El petit príncep, de La Perla 29, una creació del tàndem format pel compositor Manu Guix i el director teatral Àngel Llàcer. El músic, en recollir l’estatueta, ha assegurat que la distinció els dona “molta força per encarar la desena temporada”. De la seva banda, l’associació Payasospital ha recollit el Max aficionat o de caràcter social.

    Des que van ser creats, els Max han fet parada a ciutats com Barcelona, Madrid, Sevilla, Bilbao, València, Vigo, Saragossa, Guadalajara, Las Palmas de Gran Canaria, Còrdova, Màlaga i Maó.

    Palmarès complet

    1. Mejor espectáculo de teatro
    La voluntad de creer de Buxman Producciones,Teatro Español – Madrid Destino
    Cultura Turismo y Negocio

    2. Mejor espectáculo de danza
    La Reina del Metal de Compañía Vanesa Aibar & Enric Monfort

    3. Mejor espectáculo musical o lírico
    La gata perduda de Fundació Gran Teatre del Liceu

    4. Mejor espectáculo de calle
    Love, love, love de Animasur

    5. Mejor espectáculo para público infantil, juvenil o familiar
    Blancanieves de La Chana Teatro

    6. Mejor espectáculo revelación
    Cucaracha con paisaje de fondo de Mujer en obras

    7. Mejor autoría teatral
    Jesús Muñoz y Pau Pons por Eclipse total

    8. Mejor autoría revelación
    Javier Ballesteros por Cucaracha con paisaje de fondo

    9. Mejor adaptación de obra teatral o coreográfica
    María Goiricelaya Burón por Yerma

    10. Mejor composición musical para espectáculo escénico
    Pascal Gaigne por Eta orain zer? ¿Y ahora qué?

    11. Mejor coreografía
    Lali Ayguadé por Runa

    12. Mejor labor de producción
    Tanttaka Teatroa por Sexberdinak – Sexpiertos

    13. Mejor dirección de escena
    Iñaki Rikarte por Supernormales

    14. Mejor diseño de espacio escénico
    Alessio Meloni por La cabeza del dragón

    15. Mejor diseño de vestuario
    Pier Paolo Alvaro por Ás oito da tarde, cando morren as nais

    16. Mejor diseño de iluminación
    Laura Clos “Closca” por Rojos

    17. Mejor actriz
    Marta Nieto y Marina Salas (ex aequo) por La infamia

    18. Mejor actor
    Pere Arquillué por L’adversari

    19. Mejor intérprete femenina de danza
    Lali Ayguadé por Runa

    20. Mejor intérprete masculino de danza
    Mario Bermúdez Gil por El bosque

    21. Premio Max Aplauso del público
    El petit príncep de la Perla 29

    Premis Max
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorJuan Carlos Martel deixarà la direcció del Lliure el 31 de gener de 2024
    Següent Article Sismògraf, la coherència feta ‘slow’ festival
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025

    Els Terrats en Cultura més diversos tancaran edició amb una lectura dramatitzada del llibre ‘Entreacte(s)’

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.