Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Premis»Mónica López, premi Margarida Xirgu
    Premis

    Mónica López, premi Margarida Xirgu

    EntreactePer Entreacte19 de juliol de 2016No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Dilluns va ser un dia especial per a la carrera de l’actriu Mónica López, una jornada on el seu nom va entrar a formar part d’un palmarès d’intèrprets de primera línia. Com abans ho havien estat Núria Espert, Anna Lizaran, Rosa Novell, Julieta Serrano, Mercè Arànega, Sílvia Bel o Carmen Machi, ara López també és una de les posseïdores del Premi Margarida Xirgu, un dels guardons teatrals més antics de Catalunya que premia la interpretació femenina més rellevant de la temporada.

    El guardó, a més, compta amb la incorporació d’una placa a la plaça Margarida Xirgu de Montjuïc, un honor reservat a poques intèrprets i que López aconsegueix gràcies a la seva interpretació del personatge de Kate a l’obra Dansa d’agost, de Brian Friel, dirigida a la Biblioteca de Catalunya per Marc Utzet.

    El guardó el concedeix l’Agrupació Dramàtica de Barcelona, amb la col·laboració d’altres entitats com l’Institut del Teatre i, per primer cop, el Festival Grec, que ha inclòs els actes de lliurament com una activitat més del programa del festival.

    L’acte d’entrega del conegut com “Anell Xirgu” va tenir lloc a l’Institut del Teatre de la mà de l’anterior guanyadora, Teresa Vallicrosa. Hi van participar també el director Mario Gas, amb una emotiva glossa de l’actriu; el cap de Serveis Culturals de l’Institut del Teatre, Carles Batlle; el president de l’Agrupació Dramàtica de Barcelona, Ignasi Roda; i l’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals.

    L’acte va finalitzar amb la descoberta de la tradicional placa que acompanya al prem, amb un discurs de cloenda per part del director del Festival Grec, Ramon Simó.

    Premi Margarida Xirgu 2016, un país d’actrius excel·lents
    Hem sentit dir sovint que el nostre és un país d’actrius, de bones actrius, d’actrius excel·lents. És una evidència, com ho demostren totes les que han estat guardonades amb el Premi Margarida Xirgu a la millor actriu de la temporada. Totes elles se n’han fet mereixedores pel seu talent, pel seu esforç, per la seva perseverança i em consta que exhibeixen amb orgull aquest guardó. Tot i que caldria dir que potser n’hi ha que, tot i el seu talent i la seva constància, es queden al marge, cosa que no fa més que reafirmar que tenim una bona cantera d’actrius que mereixen ser reconegudes.

    LLEGIR L’ARTICLE COMPLET

    Publicitat
    Premi Margarida Xirgu
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMor l'escriptor i director José Monleón
    Següent Article Paramythádes, iniciativa solidària amb els refugiats
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    12 de novembre de 2025

    ‘Ànima’ i ‘La tercera fuga’ encapçalen les nominacions als Premis Butaca 2025

    7 d'octubre de 2025

    Comencen les representacions de les obres finalistes del Premi BBVA de Teatre 2025

    1 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 13 de novembre de 2025

    L’scroll infinit del teatre millennial

    Entre la brevetat del mem i la complexitat sistèmica, reblem el clau de la nova…

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    L’scroll infinit del teatre millennial

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.