Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Audiovisual»Seqüències»El virus de la por. Un drama contemporani
    Seqüències

    El virus de la por. Un drama contemporani

    EntreactePer Entreacte16 de setembre de 2015Actualitzat:15 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    El principi d’Arquimedes, de Josep Maria Miró, va rebre el seu primer reconeixement, el Premi Born 2011, abans no es posés en escena per primer cop, al Grec 2012. Aquest impactant drama sobre les pors contemporànies i els prejudicis socials es representa des d’aleshores a mig món, i aviat arribarà a la pantalla gran. El virus de la por, l’adaptació cinematogràfica de l’obra teatral s’estrena aquesta setmana com una de les grans produccions cinematogràfiques catalanes de la temporada.

    Ventura Pons, un cineasta que sovint ha buscat al teatre les històries que explica al cinema, signa la realització d’un film del qual també ha estat guionista –juntament amb Miró– i que té els quatre actors del muntatge que es va estrenar a la Sala Beckett fa tres anys –Rubèn de Eguia, Roser Batalla, Albert Ausellé i Santi Ricart– en els mateixos papers que van interpretar al teatre. Diana Gómez i Anna Azcona figuren també al repartiment de la pel·lícula.

    L’argument segueix de forma bastant fidel l’argument de l’obra de teatre i parla dels prejudicis i temors que suscita el petó d’un monitor a un nen que plora després de fer el seu primer bany a la piscina. Sospita fundada o paranoia, el conflicte enfronta la comunitat educativa de la història revela una societat en permanent estat d’alerta que acaba generant pors les justificacions de les quals depenen molt de la interpretació que vulguem donar.

    Publicitat
    Audiovisual seqüències
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorLa Mercè escalfa motors
    Següent Article MAC Festival
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    22 d'octubre de 2025

    Les estrenes i festivals més importants de la tardor audiovisual

    4 d'octubre de 2025

    Butaques i cadàvers

    26 d'agost de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 7 de novembre de 2025

    Anna Casals, bones companyies

    Els bons, en gira: Manresa (8 i 9/11), Reus (14/11), Palamós (29/11), Ametlla del Vallès…

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Anna Casals, bones companyies

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.