Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Perspectives»A fons»Teatre de l’Enjòlit: Buscar-se la vida d’una altra manera
    A fons

    Teatre de l’Enjòlit: Buscar-se la vida d’una altra manera

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz16 de febrer de 2015No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Els components de la companyia Teatre de l’Enjòlit són actors, dramaturgs i pedagogs acostumats a treballar en altres països. És per aquesta raó que les ganes de treballar amb coneguts fora de les nostres fronteres i poder tirar endavant projectes des del punt de vista econòmic, els va portar a pensar en un espectacle amb la participació de tres entitats: el col·lectiu teatral luxemburguès independent Little Lies (ill.lu), el teatre italià Teatro Excelsior (teatroexcelsior.it) i ells mateixos (enjolit.wordpress.com).

    El projecte Playing a Part (playingapartproject.wordpress.com), realitzat dintre el programa Grundtvig de la Comunitat Europea, va més enllà de la representació artística i barreja el concepte pedagògic amb el de creació d’un espectacle aprofitant una via de finançament europeu.

    Així, l’espectacle 99%, multilingüe i que versa sobre les minories, està escrit per un dramaturg català (Elies Barberà) i un de luxemburguès (Ian de Toffili). L’obra es basa en textos sorgits de les experiències pedagògiques dels tres tallers fets a Bèlgica, Itàlia i Catalunya amb persones en risc d’exclusió social (persones que busquen feina i que no tenen estudis superiors ni són artistes professionals).

    L’espectacle ja s’ha vist al Teatre Nacional de Luxemburg i aquests dies fa temporada a l’Akadèmia de Barcelona (fins el 22 de febrer), i aviat es programarà al Teatro Excelsior (Regello, Florència). La companyia espera que, gràcies a la singularitat i al multilingüisme, l’espectacle pugui girar per altres països europeus en breu.

     

    Fragment extret del reportatge La internacionalització, assignatura pendent que podreu llegir sencer al proper número 189 de la revista Entreacte.

    Publicitat
    A fons actualitat
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anterior'Vist per…', la beca per al teu curtmetratge
    Següent Article La ITNC es professionalitza
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Teatre familiar: del desprestigi al reconeixement

    17 d'octubre de 2025

    ‘Ànima’ i ‘La tercera fuga’ encapçalen les nominacions als Premis Butaca 2025

    7 d'octubre de 2025

    Rodoreda trepitja l’escenari i balla amb La Veronal

    22 de setembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 23 d'octubre de 2025

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    La collita d’obres de la setmana ens deixa bons exemples de com il·luminar el present…

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    Teatre familiar: del desprestigi al reconeixement

    Hamlet, Ostermeier i el classicisme contemporani

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    Teatre familiar: del desprestigi al reconeixement

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.