Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Perspectives»A fons»Teatre de l’Enjòlit: Buscar-se la vida d’una altra manera
    A fons

    Teatre de l’Enjòlit: Buscar-se la vida d’una altra manera

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz16 de febrer de 2015No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Els components de la companyia Teatre de l’Enjòlit són actors, dramaturgs i pedagogs acostumats a treballar en altres països. És per aquesta raó que les ganes de treballar amb coneguts fora de les nostres fronteres i poder tirar endavant projectes des del punt de vista econòmic, els va portar a pensar en un espectacle amb la participació de tres entitats: el col·lectiu teatral luxemburguès independent Little Lies (ill.lu), el teatre italià Teatro Excelsior (teatroexcelsior.it) i ells mateixos (enjolit.wordpress.com).

    El projecte Playing a Part (playingapartproject.wordpress.com), realitzat dintre el programa Grundtvig de la Comunitat Europea, va més enllà de la representació artística i barreja el concepte pedagògic amb el de creació d’un espectacle aprofitant una via de finançament europeu.

    Així, l’espectacle 99%, multilingüe i que versa sobre les minories, està escrit per un dramaturg català (Elies Barberà) i un de luxemburguès (Ian de Toffili). L’obra es basa en textos sorgits de les experiències pedagògiques dels tres tallers fets a Bèlgica, Itàlia i Catalunya amb persones en risc d’exclusió social (persones que busquen feina i que no tenen estudis superiors ni són artistes professionals).

    L’espectacle ja s’ha vist al Teatre Nacional de Luxemburg i aquests dies fa temporada a l’Akadèmia de Barcelona (fins el 22 de febrer), i aviat es programarà al Teatro Excelsior (Regello, Florència). La companyia espera que, gràcies a la singularitat i al multilingüisme, l’espectacle pugui girar per altres països europeus en breu.

     

    Fragment extret del reportatge La internacionalització, assignatura pendent que podreu llegir sencer al proper número 189 de la revista Entreacte.

    Publicitat
    A fons actualitat
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anterior'Vist per…', la beca per al teu curtmetratge
    Següent Article La ITNC es professionalitza
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Grans idees, pressupostos petits

    11 de juliol de 2025

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    1 de juliol de 2025

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    16 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    Actualitat 11 de juliol de 2025

    Mor Toni Cruz, productor televisiu i membre de La Trinca

    Impulsor de formats com Operación Triunfo i Crónicas Marcianas, va deixar empremta en la televisió…

    Grans idees, pressupostos petits

    El FITT 2025 obre la temporada amb 18 espectacles que celebren la diversitat escènica

    David Pintó, celebrar l’escena

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Mor Toni Cruz, productor televisiu i membre de La Trinca

    Grans idees, pressupostos petits

    El FITT 2025 obre la temporada amb 18 espectacles que celebren la diversitat escènica

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.