Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Blog»Somnis per a la cultura
    Blog

    Somnis per a la cultura

    Santi FondevilaPer Santi Fondevila22 de març de 2019No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Espectacle 'Mai més set, mai més gana' © Temporada Alta

    El crític Santi Fondevila confessa els seus somnis culturals

    Publicitat

    Tot sovint, i amb tota la raó, es reclama als polítics i a les administracions la consideració de la cultura com a sector estratègic, la qual cosa li atorgaria els beneficis pressupostaris dels quals ara no gaudeix i potser faria possible que penetrés en l’inconscient col·lectiu com ho fan tantes altres coses més o menys inútils, més o menys banals. Però per aconseguir-ho caldria que els polítics donessin exemple tant en el que fan com en el que diuen. Polítics, i no només el regidor, conseller o ministre del ram, que parlin de cultura, que facin tuits, això que tant els agrada, tot sortint d’una representació teatral; que en les entrevistes expliquin com és la seva motxilla cultural, i fins i tot que a la seu parlamentària hi acudeixen els qui han expressat molt millor les seves acusacions, rancúnies i lluites pel poder. Això, avui, és un somni. El primer.

    Una voluntat política en aquest sentit abonaria els programes de captació de nou públic que des de fa anys han emprès tant les empreses privades com les institucions teatrals públiques, però que no obtenen els resultats desitjats sobretot en els trams d’edat que no sols poden garantir sinó incrementar la massa crítica de públic que ha fet seves les arts escèniques. És a dir, els espectadors d’entre 17 i 30 anys. No direm que no n’hi hagi, però no són majoria, ni s’hi acosten, vaja. Quan una majoria d’adolescents no arronsin el nas en parlar-los de qualsevol obra de teatre o dansa, quan, ben al contrari, confrontin amb els seus companys el valor d’aquella performance, d’aquell llibre, d’aquella poesia, voldrà dir que quelcom està canviant. Segon somni.

    Que la societat, o sigui les persones, joves i adultes, consideri la cultura com quelcom estratègic per al desenvolupament personal

    Serà un pas per a un altre somni encara mes poderós, el tercer: que la societat, o sigui les persones, joves i adults, consideri la cultura com quelcom estratègic per al desenvolupament personal, per a una vida més plena i, sobretot, per a un millor coneixement de la mateixa societat i de les qüestions que ens afecten personalment i col·lectivament.

    I si dic somni és per donar a la idea un vol de possibilitat que en la realitat s’estronca per una educació bàsica que prioritza els coneixements tècnics sobre els humanístics, la immediatesa sobre el coneixement, sense aprofundir en la interrelació entre els uns i els altres en tant que el progrés tecnològic té una incidència majúscula sobre cada individu i tot sovint sense que ell en sigui conscient.

    Cultura Santi Fondevila Teatre
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorBCN FILM FEST com a oportunitat de futur: I si ens il·lusionem?
    Següent Article Mingo Ràfols, quina xamba!
    Santi Fondevila

    Articles Relacionats

    Els fantasmes del passat i el teatre del present

    12 de febrer de 2026

    Els millors bars per fer la postfunció teatral

    5 de febrer de 2026

    Qui té por de la democràcia en els concursos públics?

    29 de gener de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 14 de febrer de 2026

    Fidel Pallerols Rossell, gran debut

    Manifest Mangione, estrenat al Lliure el desembre passat, farà una gira per diferents municipis. Després…

    Els fantasmes del passat i el teatre del present

    Dansa Metropolitana posa el focus en l’espai públic amb 90 propostes i 73 funcions gratuïtes

    Els Premis Gaudí coronen ‘Frontera’ i reparteixen premis entre ‘Sirat’ i ‘Sorda’

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 231 • Hivern 2025/26
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Fidel Pallerols Rossell, gran debut

    Els fantasmes del passat i el teatre del present

    Dansa Metropolitana posa el focus en l’espai públic amb 90 propostes i 73 funcions gratuïtes

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.