La iniciativa arriba a les 55.000 persones que van assistir a un espectacle dissabte passat.
“Excel·lent”, així va qualificar dissabte la presidenta de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), Isabel Vidal, la recepció de la campanya Cap Butaca Buida que ha superat els 55.000 espectadors. En una roda de premsa abans de l’inici de la gala de cloenda de la gran festa del sector teatral, Vidal va explicar que s’ha assolit l’objectiu “somiat” pels impulsors de la diada de batre el rècord mundial.
“Hem aconseguit que la festa hagi transcendit el sector i hagi arribat a la ciutadania”, va celebrar Vidal en declaracions a l’ACN. Al llarg de tot dissabte, 145 espais escènics han programat 176 obres amb l’objectiu de batre el rècord mundial d’assistència en un dia als teatres d’un territori. L’any vinent, la campanya es repetirà el 22 de març.
D’altra banda, el vicepresident d’ADETCA, Toni Albaladejo, va recordar que el sector teatral sempre havia celebrat el Dia Mundial del Teatre, però era una commemoració que havia quedat molt “endogàmica”. “Volíem compartir-ho amb el públic”, ha explicat. Segons Albaladejo, s’ha aconseguit la fita marcada i Cap Butaca Buida ha arribat a la ciutadania, que s’ha fet seva la jornada.
La cloenda de la diada es va celebrar dissabte a la nit al teatre El Molino de Barcelona amb l’espectacle Festa grossa, amb Fel Faixedas i Carles Xuriguera, la presentació de les dades finals de participació i un final amb música i refrigeri.
Cap Butaca Buida ha aplegat 46.500 espectadors a la demarcació de Barcelona, 2.800 a Girona, 1.500 a Lleida i 4.300 a les comarques de Tarragona. Concretament, la capital catalana ha concentrat la major part d’equipaments escènics adherits a la jornada, amb un total de 107. Tarragona ha posat a disposició del públic 14 sales diferents, Girona n’ha aportat 13 i les terres de Ponent, 11.