Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Comencen les obres de rehabilitació del Teatre Arnau
    Actualitat

    Comencen les obres de rehabilitació del Teatre Arnau

    EntreactePer Entreacte5 de maig de 2025No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Projecte per al Teatre Arnau © Ajuntament de Barcelona
    Projecte per al Teatre Arnau © Ajuntament de Barcelona

    Amb un termini previst de fins a 24 mesos i un pressupost superior als 10 milions d’euros, el projecte recuperarà l’últim teatre de barraca de Catalunya ubicat al Paral·lel.

    Publicitat

    Les obres per a la rehabilitació i recuperació del Teatre Arnau, ubicat al Paral·lel de Barcelona, han començat avui dilluns. L’equipament, considerat l’últim teatre de barraca que es conserva a Catalunya, tornarà a la vida després d’anys de tancament i degradació. El projecte ha estat encarregat a l’estudi Harquitectes i contempla un termini d’execució d’entre 22 i 24 mesos, amb la previsió de finalitzar durant el primer trimestre de 2027.

    Amb un pressupost total de 10.174.841,02 euros, la intervenció vol preservar l’essència històrica de l’edifici, especialment elements com la façana i l’estructura original de fusta, tot integrant-los en una nova proposta arquitectònica que combina materials tradicionals com la fusta amb el formigó vist.

    El projecte no només busca la recuperació física de l’edifici, sinó també la seva revitalització cultural i social. El nou Teatre Arnau s’estructurarà al voltant de tres grans eixos: memòria, comunitat i territori, i arts escèniques. Es concep com un espai polivalent per a les arts vives i altres manifestacions culturals, alhora que es vol consolidar com un motor de participació ciutadana i arrelament als barris veïns com el Raval, el Poble-sec i Sant Antoni.

    El procés de rehabilitació s’emmarca dins de l’estratègia municipal de revitalització de l’avinguda del Paral·lel, que ja ha inclòs la recuperació d’equipaments com El Molino i Paral·lel 62. El Teatre Arnau, inaugurat l’any 1894 i adquirit per l’Ajuntament el 2011, ha estat objecte d’un ampli procés participatiu amb entitats i veïnat dels barris del seu entorn. Durant els darrers anys, el projecte “Arnau Itinerant” ha mantingut viva la memòria del teatre mitjançant activitats en diferents espais de la ciutat.

    Amb la seva reobertura prevista per a 2027, el Teatre Arnau aspira a esdevenir un nou pol cultural i ciutadà de referència a Barcelona.

    Projecte per al Teatre Arnau © Ajuntament de Barcelona
    Projecte per al Teatre Arnau © Ajuntament de Barcelona
    Publicitat
    Teatre Arnau
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorSuporta a Manuel Liñán davant els atacs homòfobs rebuts
    Següent Article Dramatúrgia catalana: la veu de l’autoria
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Un festival en flames

    20 d'octubre de 2026

    La participació, eix central de la 29a Fira Mediterrània de Manresa

    14 d'octubre de 2026

    ‘L’amor venia amb taxi’, ‘La mort i la primavera’ i ‘El barquer’ lideren les nominacions als Premis Butaca

    13 d'octubre de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Festivals 20 d'octubre de 2026

    Un festival en flames

    Escena Poblenou celebra el seu vint-i-cinquè aniversari amb la publicació del llibre ‘L’escena que crema’…

    Queralt Borja i l’empremta de Xirgu

    L’altra vida americana d’Àngel Guimerà

    Júlia Genís estrena ‘Júlia’

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 234 • Tardor 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un festival en flames

    Queralt Borja i l’empremta de Xirgu

    L’altra vida americana d’Àngel Guimerà

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.

    imunify-bot-check