Un festival dins del festival. El Temporada Alta presenta la seva setmana gran enfocada als programadors, amb la concertació de 10 de les obres més originals del panorama català i algunes d’importants creadors internacionals. Són artistes de diferents disciplines, el que configura l’esdeveniment del festival de Girona que més professionals atreu.
Creadors contemporanis amb disciplines eclèctiques poc convencionals, que formen part de la nostra escena més exportable. També l’ocasió per trobar grans figures del panorama internacional com l’italià Romeo Castellucci, que presenta ‘Ethica. Natura i origini della ment’, una particular versió en clau de performance dels cinc llibres de l”Ètica’ de Spinoza. També en el pla transfronterer destaca la presència de la brasilera Christiane Jatahy amb ‘A floresta que camina’, una visió personal i metafòrica del ‘Macbeth’ de Shakespeare.
Per que fa a la programació d’artistes de casa nostra veurem a companyies com Mal Pelo, present a través d’un solo –’The Mountain, the Truth and the Paradise’– de Pep Ramis. ‘No se registran conversaciones de interés’ és el particular acostament de Roger Bernat al problema del terrorisme jihadista i ‘IUanMi’ és la nova creació de la coreògrafa Lali Ayguadé, una barreja de dansa, música i teatre. Completen el programa companyies essencials del panorama més inquiet com El Conde de Torrefiel, Animal Religion o Atresbandes.
Les xifres del mercat
Tot i que l’objectiu principal de la Setmana de la Creació és el públic general, la cita congrega aquest any a 70 programadors de 13 països diferents. L’organització calcula que han passat pel festival en anteriors edicions prop de 500 professional de la gestió i programadors de teatres i institucions com el Festival d’Avinyó, al Théâtre Odéon de París, el Festival de Nàpols, el Kusten Festival des Arts de Brussel·les o el Théâtre de la Ville de París. Amb tot això, la setmana de programadors és un dels grans aparadors de la creació a Catalunya, la cara més exportable del Temporada Alta.
Quan el festival ja passa el seu equador, segons el balanç de l’organització, s’hi han venut 40.072 entrades de les 107 funcions realitzades, i ha congregat a un total de 53.556 espectadors amb una ocupació mitjana del 74,82%.