Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Joan Carreras i Mireia Aixalà, Premis Max a la interpretació
    Actualitat

    Joan Carreras i Mireia Aixalà, Premis Max a la interpretació

    EntreactePer Entreacte5 d'octubre de 2021Actualitzat:15 d'octubre de 2021No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Joan Carreras, Millor Actor per "Història d'un senglar" © Premios Max

    Les tres germanes, Història d’un senglar (o alguna cosa d’un tal Ricard) i Laika són les tres produccions catalanes que van recollir guardó en la XXIV edició dels Premis Max.

    La gala d’entrega dels  Premis Max d’enguany es va celebrar ahir al Teatre Arriaga de Bilbao sota la direcció de Calixto Bieito. En un any en què cap muntatge català optava al reconeixement a Millor Espectacle, les produccions nacionals han triomfat en les categories interpretatives. Joan Carreras ha guanyat el premi a Millor Actor per Història d’un senglar, el monòleg de Sergio Blanco inspirat en Ricard III que coproduïen els festivals Grec i Temporada Alta. Per la seva banda, Mireia Aixalà ha guanyat a Millor Actriu per la seva Natàlia a Les tres germanes. La proposta del Teatre Lliure  s’ha emportat també l’altre premi el que optava: Millor adaptació per a Marc Artigau, Cristina Genebat i Julio Manrique. En la categoria familiar, Xirriquiteula Teatre va emportar-se la poma per Laika, la història de la primera gossa que va anar a l’espai que la companyia explica amb una barreja de projeccions, collage, titelles, autòmats i gest.

    Marc Artigau i Cristina Genebat, premi a la Millor Adaptació amb Julio Manrique per “Les tres germanes” © Premios Max

    Els altres catalans premiats han estat Nao Albet i Marcel Borràs, que han guanyat en la categoria Millor Direcció pel retorn d’Atraco, paliza y muerte en Agbanäspach, la peça estrenada el 2013 al TNC que l’any passat van presentar a Madrid. El considerat Millor Espectacle ha estat El bar que se tragó a todos los españoles, l’obra del valencià Alfredo Sanzol que també s’ha emportat l’estatueta a l’autoria. En dansa, la producció de l’Institut Valencià de Cultura La mort i la donzella ha estat reconeguda com a Millor Espectacle i Millor Coreografia per Asun Nogales. El Max d’Honor ha recaigut en l‘actriu barcelonina Gemma Cuervo per la seva àmplia trajectòria televisiva, cinematogràfica i també teatral.

    Els Premis Max s’entreguen des de 1998 sota l’organització de la Fundació SGAE i pretenen estimular i reconèixer el talent dels professionals del teatre i la dansa a escala estatal, a més de promoure les propostes de la temporada.

    Podeu consultar el llistat complet de premis aquí.

    Publicitat
    Advertisement
    Història d'un senglar Laika Les tres germanes Premis Max
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMor el cineasta Josep Maria Forn
    Següent Article Borja Espinosa: teatre i televisió
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    1 de juliol de 2025

    Màrcia Cisteró guanya el 51è Premi Margarida Xirgu per una temporada d’or

    30 de juny de 2025

    María José Cifuentes, nova directora del Mercat de les Flors

    27 de juny de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    NovaVeu 4 de juliol de 2025

    Entrar en escena: Crònica d’unes proves d’accés a l’Institut del Teatre

    Cada any, en plena primavera i amb l’estiu acostant-se, centenars d’aspirants passen les proves per…

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Entrar en escena: Crònica d’unes proves d’accés a l’Institut del Teatre

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.