Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»Contra l'anul·lació del cànon digital a les operadores
    Notícies

    Contra l'anul·lació del cànon digital a les operadores

    EntreactePer Entreacte28 de juliol de 2017No hi ha comentaris5 Minuts de lectura

    Les associacions professionals de l’àmbit de l’audiovisual han publicat una carta en reacció a la supressió del cànon digital. Reproduïm el contingut integre de l’escrit:

    Barcelona, 28 de juliol de 2017

     

    Molt Honorable Sr. Carles Puigdemont i Casamajó, president de la Generalitat ; Molt Honorable Sra. Carme Forcadell Lluís, presidenta del Parlament de Catalunya; Honorable Sr. Oriol Junqueras i Vies, vicepresident de la Generalitat i conseller; Honorable Sr. Lluís Puig i Gordi, conseller de Cultura; il·lustres senyors presidents de tots el Grups Parlamentaris.

    El sector audiovisual català, encara sota l’impacte de la recent anul·lació del cànon digital català per part del Tribunal Constitucional, ens adrecem a vostès per a expressar la nostra indignació davant del que considerem una decisió injusta i injustificada. Tal com tot el sector va estar al costat dels nostres polítics i els nostres governants per trobar en l’aplicació del cànon digital una solució als problemes endèmics de manca de recursos per a l’audiovisual, també ara volem estar al costat dels nostres polítics i governants per donar una resposta clara i contundent a aquesta mesura política que ens volen imposar.

    L’audiovisual és un sector clau i estratègic per a qualsevol país. Més enllà dels valors incontestables com a vertebradors d’idees i sentiments col·lectius, més enllà de la nostra capacitat de ser creadors i transmissors de cultura i de projectar-nos al món, a Catalunya, el sector de l’audiovisual està representat per 2.235 empreses que generen al voltant de 14.000 llocs de treball, un volum de negoci de 1.661 milions d’euros i un valor afegit brut de 540 milions d’euros. A més, és un dels sectors que ocupa més joves. És per tot això que necessita un model estable de finançament.

    La taxa a les operadores de telecomunicacions va ser una iniciativa conjunta del sector, del govern i dels nostres representants polítics. Aquesta taxa es va aprovar al parlament sense cap vot en contra i s’ha estat aplicant durant dos anys i mig sense problemes i sense reaccions en contra destacables. En aquest temps la taxa ha recaptat 33 milions d’euros, ha contribuït a fer sortir de la crisi econòmica el nostre sector i s’ha confirmat com a un instrument clau per garantir la seva viabilitat en el present i el futur. La necessitat i la coherència d’aquest impost ve avalada no només per la seva aplicació en altres països europeus, sinó també per la lògica que la sustenta. El 75% dels continguts legals i il·legals que es consumeixen a través d’internet són audiovisuals, d’aquí que les mateixes operadores en siguin les primeres beneficiades.

    La taxa contribueix de forma definitiva no només a que el sector audiovisual pugui seguir produint sota criteris de qualitat i excel·lència sinó que garanteix que tota la cadena de valor que genera en surti beneficiada: l’exhibició, els festivals, les universitats, les escoles de cinema i els proveïdors de diversos serveis. Sense la taxa a les operadores l’audiovisual català no pot garantir la seva supervivència i la producció que ha fet que Catalunya s’hagi convertit en el centre de l’interès audiovisual internacional en els últims anys deixarà de ser una realitat.

    El pas de 25 milions d’euros a 5 milions de la TVC per a producció externa en els darrers anys i la no aplicació del que representa la taxa suposa el tancament d’empreses, la pèrdua de molts llocs de treball i un cop mortal per a la nostra indústria.

    Sabem que el govern català és conscient d’aquesta situació i que està disposat a donar suport al nostre sector en tot el que calgui. Tanmateix, no podem deixar d’expressar en públic les nostres peticions:

    – Demanem que els nostres governants i els nostres representants polítics, atesa la injustícia de la mesura del Tribunal Constitucional i els informes jurídics que avalen una possible alternativa, es comprometin a crear el més aviat possible una nova llei per establir una nova taxa de similars característiques a la que teníem. Tot el sector treballarem plegats i amb tots els grups parlamentaris per aconseguir aquest objectiu.

    – Demanem que es mantingui el compromís pressupostari i les dotacions econòmiques previstes per aquest any.

    – Demanem també que en els propers anys es mantingui la mateixa dotació pressupostària del 2017. Ho fem perquè, tenint en compte que la lògica de la producció audiovisual es regeix per compromisos plurianuals, una reducció sobtada de les aportacions previstes o reduirles a un sol any d’aplicació seria fatal pel sector. En definitiva, les associacions i les entitats sota signants, volem fer una demostració pública de suport als nostres representants polítics, demanar-los que no afluixin i comprometre’ns, també per la nostra banda, a no afluixar en la defensa de la cultura audiovisual del nostre país.

    L’audiovisual és el mirall on ens mirem i la nostra carta de presentació al món.

     

    No afluixem, no afluixeu.

     

    Entitats signants:

    Acadèmia del Cinema Català
    Associació de la Indústria del Curtmetratge (AIC)
    Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya
    Catalunya Film Festivals
    Cercle de Cultura
    CIMA Catalunya
    Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya
    Clúster de l’Audiovisual de Catalunya
    Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya (CPAC)
    Gremi d’Empresaris de Cinemes de Catalunya
    Guionistes Associats de Catalunya (GAC)
    Productors Audiovisuals de Catalunya (PAC)
    Productors Audiovisuals Federats (PROA):
       – APAIB
       – DEVICAT
       – Pro-Animats
       – Pro-Docs
       – Pro-Ficció
       – Pro-TV

     

    Publicitat
    Advertisement
    actualitat Audiovisual notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorPep Garcia-Pascual
    Següent Article Mor Sam Shepard als 73 anys
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    1 de juliol de 2025

    Màrcia Cisteró guanya el 51è Premi Margarida Xirgu per una temporada d’or

    30 de juny de 2025

    María José Cifuentes, nova directora del Mercat de les Flors

    27 de juny de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    Auca 3 de juliol de 2025

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    Després de l’impacte provocat amb el seu anterior treball, la creadora brasilera torna al Festival…

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    Màrcia Cisteró guanya el 51è Premi Margarida Xirgu per una temporada d’or

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.