Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»'Les verges virtuals' tanca el IV Cicle de Lectures de l'AADPC
    Notícies

    'Les verges virtuals' tanca el IV Cicle de Lectures de l'AADPC

    Merche RodríguezPer Merche Rodríguez21 de desembre de 2016No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Al voltant d’una cinquantena de persones van assistir el passat dilluns 19 de desembre a la quarta i última lectura del IV Cicle de Lectures Dramatitzades 2016. Les Verges Virtuals, dirigida per Moisès Maicas, es va poder veure a l’Espai Lliure del Teatre Lliure de Montjuïc, sala que acull per primera vegada una de les lectures dramatitzades organitzades per l’AADPC, AISGE i Fundació Romea.

     

    La protagonista de l’obra és una dissenyadora, caracteritzada per l’actriu Mercè Pons, que manté una relació furtiva amb una amiga casada, Sara Espígul, i que té un bloc anomenat Les verges virtuals on es denuncia la situació de les dones al món sotmeses per diverses creences i religions. Com a conseqüència de la seva postura envers la religió, rep amenaces d’un grup integrista.

    El primer tema que surt a escena és llibertat d’expressió i el paper del fanatisme integrista,tot i que la religió és només un tema de fons. Les relacions humanes ( infidelitat, amistat, homosexualitat, amor) són el veritable motor dels personatges que hi apareixen.

    Als dos protagonistes anteriors, s’hi afegeix una amiga de la parella que van conèixer a un viatge al Nepal, Andrea Portella, i el veí de l’edifici on viu la dissenyadora, Eduard Buch.

    El text Les Verges Virtuals, de Toni Cabré, aconsegueix mantenir l’atenció de l’espectador en tot moment. El director, ajudat per tots els girs en que es desenvolupa la trama, aconsegueix crear una complicitat amb públic.

    Segons les pròpies paraules del director, l’escenificació escollida, simple i austera, afavoreix a donar credibilitat als personatges.

    La lectura, només trencada per les imatges projectades a una pantalla i que pertanyen al bloc de la protagonista, transcorre darrere dels faristols. Una maqueta il·luminada d’un edifici és l’únic element en escena a part dels actors. Fins al final no descobrirem quin és el seu sentit.

    Un cop acabada la lectura vam assistir a un animat col·loqui amb l’equip artístic i on també va participar el seu autor, Toni Cabré. Segons les seves pròpies paraules, la intenció en escriure l’obra ja fa vuit anys va ser provocar al públic i generar controvèrsia.

    Per la durada de la xerrada amb el públic, aproximadament una hora, queda sobradament demostrat que l’objectiu ha estat aconseguit. I fins i tot, no es descarta un spin-off que aprofundeixi en alguns dels personatges d’aquesta lectura.

     

    Publicitat
    AADPC actualitat AISGE Fundació Romea Lectures Dramatitzades notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anterior'Dansa d'agost' triomfadora dels Premis Butaca
    Següent Article Jumon Erra
    Merche Rodríguez

    Articles Relacionats

    Les arts inclusives prenen Santa Coloma de Gramenet: arrenca el FITI

    4 de novembre de 2025

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    29 d'octubre de 2025

    La Perla 29 porta la paraula “al límit” en una temporada amb Shakespeare, Racine i Koltès

    14 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Opinió 4 de novembre de 2025

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    L’autor de la Trilogia de la condició ‘millennial’ (Teatre Lliure) proposa cinc trets definitoris de…

    Les arts inclusives prenen Santa Coloma de Gramenet: arrenca el FITI

    Ainere Ju, irreverent i gamberra

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    Les arts inclusives prenen Santa Coloma de Gramenet: arrenca el FITI

    Ainere Ju, irreverent i gamberra

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.